پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشنواره قرآن حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه / معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس از برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت با شرکت طلاب مدارس علمیه شهرستانهای شرق استان، به میزبانی شیراز خبر داد.

 خانم سیده رقیه علوی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز گفت: دوازدهمین جشنواره قرآن و عنرت حوزه علمیه خواهران استان فارس در رشته های تخصصصی قرائت، ترتیل و تحقیق به میزبانی شیراز و با شرکت طلاب مدارس علمیه شهرستانهای شرق استان برگزار شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس، تعداد متسابقین سال گذشته در این جشنواره را 266 نفر اعلام کرد و افزود: امسال استقبال از این جشنواره، نسبت به سال گذشته با رشد 68 درصدی همراه بوده است و تعداد 340 نفر در رشته ترتیل و 15 نفر در رشته تحقیق شرکت کرده‌اند و مدارس علمیه خواهران فسا، مرودشت، نی‌ریز و آباده طشک در مرحله مدرسه‌ای این بخش از جشنواره از بیشترین آمار مشارکت برخوردار بوده‌اند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت انس با قرآن و روایات اهل بیت(علیهم‌السلام)، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، زمینه سازی برای شکوفایی و تقویت استعدادهای علمی هنری و ادبی طلاب، گسترش فعالیتهای علمی هنری طلاب، شناسایی، معرفی، و تجلیل از طلاب خلاق و توانمند در زمینه های علمی، هنری و ادبی و جهت دهی مطالعات قرآنی و حدیثی طلاب در موضوعات کاربردی اعلام کرد و افزود: سعی داریم با فعال کردن کانون قرآن و عترت به این اهداف برسیم.

علوی با اشاره به درخشش طلاب خواهر استان فارس در اختتامیه مرحله کشوری یازدهمین جشنواره قرآن و عترت، اظهار داشت: طلاب استان در اغلب بخش‌های جشنواره سال گذشته، حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند که انتظار می‌رود امسال نیز با توجه به رشدکمی و کیفی مشارکت طلاب در مرحله مدرسه‌ای این نتایج درخشان تکرار شود.

وی با اشاره برگزاری مرحله کشوری جشنواره در اسفندماه، خاطرنشان کرد: دو گروه داوری در بخش‌های صحت قرائت و تجوید، صوت و لحن و وقف، به ارزیابی قرائت‌های طلاب شرکت کننده پرداختند و طلابی که حداقل 90 درصد نمره آزمون را کسب کنند، به مرحله کشوری که در قم برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

وی در رابطه با تغییرات مسابقه نسبت به سال گذشته گفت: سال گذشته بخش مفاهیم رشته قرائت بصورت اینترنتی و آنلاین برگزار شد، اما امسال این بخش در شیراز بصورت حضوری و طی آزمون کتبی برگزار شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس در تشریح محورهای مسابقات حفظ ترتیبی، گفت: مرحله مقدماتی مسابقات حفظ ترتیبی در سه مقطع 10، 15، 20 جزء، سیزدهم دیماه در مدارس علمیه خواهران استان فارس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha