پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دشمنان نظام و انقلاب

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه برنامه ریزی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای صد سال آینده است، گفت: دشمنان از صدسال پیش برنامه ریزی کردند و امروزه متاسفانه نشانه های آن را در جامعه و در بین فرزندانمان مشاهده می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، ظهر امروز در نشست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد با موضوع «آمایش سرزمین و لایحه بودجه سال 1397 کل کشور» اظهار داشت: هدف اسلام و انبیا در تمام فعالیت های خود برای رسیدن به قرب الهی است و تمام آنچه در آسمان و زمین قرار دارد مقدمه ای برای رسیدن به این هدف است.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد افزود: گاهی وقت‌ها در کشور ما برخی از مسئولان فکر می‌کنند که حکومت تشکیل شده تا آن‌ها حاکم شوند و این به دلیل عدم فهم کامل هدف حاکمیت است و اگر این را بدانند هرگز دعوا نمی‌کنند و هر کدام برای خدمت به اسلام کار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: فرهنگ و فضای مجازی به عنوان راهکاری برای مقابله با تبلیغات سوء دشمن است و در مقابل برنامه‌های دشمنان برای فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی هدف، مقابله را دنبال کنیم.

برنامه ریزی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای صدسال آینده است

آیت‌الله ناصری یزدی تصریح کرد: دشمنان حتی برای یک صد سال آینده ما برنامه ریزی کرده‌اند و تا جایی که صد سال پیش برنامه ریزی کردند و در حال حاضر در مدارس ما نیز به بخشی از هدفشان رسیده‌اند، به طوری که برخی از فرزندان مان از قرآن چیزی نمی‌دانند.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم برنامه‌ریزی برای آینده استان داشته باشیم باید چشم انداز فرهنگ 20 ساله داشته باشیم و از نظر علم و دانش، تکنولوژی، دینی، اعتقادی، فساد در جامعه این برنامه را داشته باشیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: در استان ما از نظر فرهنگی در 20 سال پیش بسیار متفاوت بودیم و باید این برنامه‌های خود را مورد بررسی قرار دهیم که الان در چه وضعیتی قرار داریم.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: در آموزش و پرورش مشکلات متعددی داریم که دشمنان برای آن‌ها برنامه ریزی کرده‌اند و باید بسیار زیاد بر روی آن کار کنیم تا فرزندان ما از دست نروند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که زمینه‌های دینی، اخلاقی، سلامت نفس، فکر کردن به عنوان حوزه‌هایی است که باید بر روی آن فکر کنیم تا فرزندان مان در آینده موفق عمل کنند.

امام جمعه یزد بیان کرد: ما در روستا‌ها و شهرستان‌ها مهاجرت بسیار زیاد داریم که علت آن عدم توجه به نگهداری جمعیت در روستا‌ها است و روستاهایی که لبنیات شهر را تامین می‌کردند الان محتاج شده‌اند و این مهاجرت‌ها مشکل شده است و باید ریشه یابی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در روستا‌ها و شهر‌ها مسئله آب رسانی امری مهم است که باید در این زمینه مدیریت داشته باشیم و با برنامه ریزی آب‌های برف و باران را جمع کنیم و با مدیریت از خشک شدن درختان جلوگیری کنیم.

وی افزود: در برخی از روستا‌ها شاهد تراشیدن کوه‌ها و زمین خواری هستیم که باید برنامه ریزی در خصوص ساکن شدن دیگران داشته باشیم و می‌توان  در آمایش استانی به آن توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: کنترل فضاهای مجازی، آموزش مناسب آموزشگاه‌ها و مسائل فرهنگی به عنوان اموری است که باید به آن‌ها توجه شود.

آیت‌الله ناصری یزدی تاکید کرد: مسئله شایسته سالاری و استفاده از نیروهای کاری خدوم و متدین و دلسوز مردم و انقلاب به عنوان امری مهم در اداره استان است که مسئولان اجرایی استان باید آن را دنبال کنند.

تقویت حوزه های علمیه یزد در دستور کار مسئولان قرار گیرد

رئیس شورای حوزه علمیه یزد افزود: تقویت حوزه‌های علمیه و مسائل دینی با توجه به گذشته بسیار درخشان استان یزد امر دیگری است که مسئولان استان اگر به آن توجه داشته باشند می‌توان بار دیگر الگو بودن یزد را از جهات مختلف در سطح کشور نشان داد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: استان یزد با توجه به سابقه و استعدادهای مناسبی که دارد در زمینه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی می‌تواند بسیار موثر عمل کند و باید در سند چشم انداز به آن توجه شود و در  آینده نیز بر روی صنایع کم آب خواه توجه کرد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha