جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد اسلامی-استاندار مازندران

حوزه/ استاندار مازنداران با بيان اينكه مصاديق منكر در جامعه فراتر از موارد قالبي است، گفت: پاسخگو نبودن به مردم و گرفتار كردن آنان در راهروهاي ادارات از مصاديق منكر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ساری، محمد اسلامی، استاندار مازندران، امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بيان اينكه تلاش همه بايد اين باشد كه جريان معروف، قدرتمندتر از جريان منكر در جامعه باشد و تحقق اين مهم، فقط با ساختارسازی، تشكيلات و ايجاد ساختمان و به‌كارگماردن افراد ميسر نمی‌شود، گفت: بايد در رفتار و كيفيت مديريت، اين تفكر نهادينه شود و همه مقيد به آن در عمل باشند.

استاندار مازندران با اشاره به اينكه امر به معروف و نهی از منکر بايد به جوهره وجودی افراد تبديل شود و فضای ادارات و شخصيت كاركنان و مديران دستگاه‌ها مملؤ از معروف باشد، تصريح کرد: هدف از اجرای امر به معروف، اصلاح جامعه است و اصلاح جامعه با باور به اين امر و اعتقاد وجودی افراد، محقق می‌شود.

وی با تأكيد بر اينكه اثربخشی برنامه ريزی‌ها در اين حوزه، زمانی روشن است كه اثرات آن را در نگاه و رفتار و كردار جامعه مشاهده کنیم، افزود: نبايد امر به معروف را به رفتارهای سطحی تنزل ببخشيم، بلكه بايد روی مسائل محوری و اساسي وقت بگذاريم.

اسلامی با بيان اينكه بايد كسب حلال را ترويج كنيم و ترويج رزق حلال بصورت ريشه‌ای، نيازمند كار فرهنگي است، اظهار داشت: عناصر نخبه و فرهنگی در فضای مجازی باید با هجمه فرهنگی دشمنان مقابله کنند.

وي با اشاره به اينكه بايد به نماز اهميت بدهيم و زكات را برای بركت مال ترويج دهیم، ادامه داد: ۴۲ درصد جمعيت مازندران در بخش روستايی ساكن هستند كه غالباً به كشاورزی مشغولند و اگر اجرای احكام و واجبات شرعی را در حوزه های كشاورزی و صنعت ترويج كنيم، به اصلاح جامعه و رزق و كسب حلال كمك می كند.

اسلامي با بیان اینکه توسعه معروف بايد در همه سطوح جامعه ترویج شود،‌ افزود: افزایش آگاهی جامعه موجب می شود كه انسان ها از خود مراقبت كنند و این امر به توسعه معروف می‌انجامد و توسعه معروف، سبب كاهش منكر می شود.

استاندار مازندران با اشاره به اينكه برای تحقق فريضه نماز به دستگاه های مسئول، دستورات لازم ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: مردم از بذل منابع خود برای برپايی فرایض دينی دريغ نمی كنند، لذا از مشاركت مردم در اقامه نماز بايد بهره گيری کرد و با باورهای مردم در اين راستا، يك جريان همه گير ايجاد كرد.

نماينده عالی دولت در مازندران با بيان اينكه مصاديق منكر در جامعه فراتر از موارد قالبی است، گفت: پاسخگو نبودن به مردم، عدم راه اندازی امور، گرفتار كردن مردم در راهروهای ادارات و اقامه نکردن نماز در دستگاه های اداری از مصاديق منكر است.

استاندار مازندران با اعلام اينكه مديريت استان، ضوابط امر به معروف و نهی از منكر را در دستگاه ها و در مراكز تجمعی مردم همچون دانشگاه ها، مدارس، بازار و نظاير آن به اجرا خواهد گذاشت، افزود: جلوه های اخلاق‌مداری به نمايش گذاشته شود و پايبندی به ارزش‌ها و باورها با رفتار به جامعه القا شود.

اسلام با بيان اينكه در بحث نهی از منكر بايد نقاط آسيب پذير را شناسايي كرد، يادآور شد: امروز نياز مبرم به فقرزدايی و محروميت‌زدايی از چهره استان داريم. محروميت زدايی از تكاليف اصلی ماست؛ چرا كه، منشأ بسياری از آسيب های اجتماعی، فقر و محروميت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha