جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهر ربانی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در واتیکان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمد طاهر ربانی سفیر سابق ایران در واتیکان سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) را تبریک گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمد طاهر ربانی سفیر سابق ایران در واتیکان با صدور بیانیه ای سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) را تبریک گفت.

متن بیانیه به شرح زیر است:

 

ميلادفرخنده حضرت مسيح مباركباد

ساقي بيا كه يار ز رُخ پرده برگرفت

كار چراغ  خلوتيان  باز درگرفت

بارغمي كه خاطر ماخسته كرده است

عيسي دمي خدا بفرستاد و در گرفت

٢٥ دسامبرمصادف باروزميلاد مسعود روح خدا "حضرت مسيح " روزمبارك وفاخري است .وواتيكان بشكرانه عيدكريسمس باآذين بندي كاج زيبا و دعوت از مقامات عالي، اين روز بزرگ را جشن خواهدگرفت .

دراين روزفرخنده كه بزرگترين عيد رسمي مسيحيان كاتوليك بشمار مي رود، طبق معمول سنواتي، پاپ فرانسيس رهبركاتوليكهاي جهان پس از نواخته شدن ناقوس كليساي سن پيترو درمقرمقدس پيام جديد خود را خطاب به مردم و پيروان كليسا در سراسر جهان ايراد خواهد كرد ، او كه به تازگي از سفر به ميانمار بازگشته است و از نزديك شاهد رنج و آلام و مرارتهاي جانكاه مسلمانان محروم و بي دفاع بوده درنطقي هوشمندانه وسمبليك از آنان دلجويي و به دليل غفلت و كوتاهي جامعه جهاني و عدم پشتيباني سازمانهاي عريض و طويل بين المللي از آنان عذرخواهي و در ادامه سفر به داكا پايتخت بنگلادش ضمن قدرداني از پذيرش آوارگان روهينگيا با مقامات آن كشور مسلمان ديدار و گفتگو داشته است.

بي ترديد در حالي كه بيش از يك ميليارد جمعيت عظيم مسلمان در جهان با آن همه ظرفيت و امكانات مادي و معنوي ازحمايت واقعي مسلمانان مظلوم و آواره روهينگيا غفلت ورزيده است، ليكن تاريخ در آينده نزديك پيرامون ثبت اين حركت نمادين و انساندوستانه رهبرمسيحيان، كه با هرنيت و انگيزه اي انجام پذيرفت به قضاوت خواهدنشست و ماجراها را براي سمع و نظرجهانيان به روشني بازگو خواهدكرد .

همچنين پاپ در واكنش به تصميم نابخردانه ترامپ براي انتقال سفارت آمريكا ازتل آويو به بيت المقدس طي فراخوان همگاني بادعوت به صلح وعدالت گفت : همگان رابراي صلح وعدالت به رعايت قرارداد و "وضع موجود اورشليم" در ادامه راه حل هاي سازمان ملل دعوت مي كنم و افزود : اورشليم شهري يگانه ومقدس براي يهوديان، مسيحيان و مسلمانان است كه در آن مؤمنين هريك از اديان الهي داراي اماكن مقدس براي تجليل وعبادت مي باشند وبايد هويت و بافت تاريخي و ديني اين شهر مقدس همچنان حفظ و نگهداري شود.

با گراميداشت اين روز بزرگ، آغازسال جديد ميلادي را به همه انسانهاي آزاده و حق طلب به ويژه هموطنان عزيز مسيحي ام صميمانه تبريك وتهنيت ميگويم.

محمد طاهر رباني

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha