پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 موزه ای در تایوان برای مسلمانان نمازخانه تاسیس کرد

حوزه/ یک موزه در تایوان برای نخستین بار نمازخانه ای تاسیس کرد تا بازدیدکنندگان و گردشگران مسلمان با استفاده از این تسهیلات بیشتر جذب فعالیت های موزه و نمایشگاه‌های آن شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از taiwannews، شاخه جنوبی موزه کاخ ملی در کشور تایوان یک نمازخانه اسلامی به منظور جذب بازدیدکنندگان ادیان مختلف به ویژه مسلمانان افتتاح کرده است.

به گفته مسئولان موزه، این نمازخانه برای نخستین بار است که در یکی از موزه های تایوان راه اندازی می شود و شامل امکانات نماز از جمله  نسخه هایی از قرآن مجید و سجاده هایی برای اقامه نماز می باشد. این موزه همچنین تسهیلات و امکانات دیگری از جمله وضوخانه برای نمازگزاران مسلمان ایجا کرده است.

لی چانگ هایی معاون مدیر موزه در این باره به خبرنگاران گفت: افتتاح نمازخانه برای مسلمانان هدفی بزرگ در راستای طرح برابری فرهنگی در موزه می باشد. انگیزه اصلی ما این است که تضمین کنیم مردم با پیشنیه های دینی، فرهنگی و شرایط اقتصادی مختلف و حتی کسانی که دارای ناتوانی جسمی هستند برای بازدید از این موزه از امکانات برابری برخوردار باشند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم این تسهیلات جدید فضایی بهتر و مناسب تر را برای بازدیدکنندگان مسلمان فراهم سازد و گردشگران مسلمان بیشتری را برای ورود به نمایشگاه های ما تشویق کند.

گفتنی است این موزه همچنین برای آشناسازی بازدیدکنندگان غیرمسلمان با اسلام، بروشورهای رایگانی را در خارج از نمازخانه قرار داده است. به علاوه امروز نیز قرار است یک نشست فرهنگی اسلامی در این نهاد برگزار شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha