چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی اکبر صفری - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اجرای طرح آموزش سبک زندگی اسلامی از اواسط دی‌ماه امسال به صورت رسمی در جوار بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اجرای طرح آموزش سبک زندگی اسلامی در این استان اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رهبری به موضوعات سبک زندگی اسلامی، طرح « آموزش سبک زندگی اسلامی » باهدف ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز مقام معظم رهبری رفع آسیب‌های اجتماعی و آموزش سبک زندگی اسلامی در کشور است، به همین دلیل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با هدف ترویج زندگی به سبک اسلامی با محوریت بقاع متبرکه شاخص و تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی در نظر دارد تا مرحله نخست طرح آموزش سبک زندگی اسلامی را با همکاری و مشارکت مربیان متخصص و آموزش دیده اجرا کند.

حجت‌الاسلام صفری ادامه داد: بر همین اساس معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اعلام فراخوانی اقدام به گزینش تعدادی مربی از بین مراجعه‌کنندگان حوزه‌های علمیه کرد و 10 نفر مربی خواهر برای اجرای این مرحله انتخاب شدند که همه آن‌ها به قم اعزام شده و پس از گذراندن دوره‌های تخصصی مدرک مربی‌گری برای اجرای این طرح را از سازمان اوقاف و امور خیریه دریافت کردند.

وی تصریح کرد: این طرح در جوار حرم مطهر امامزاده سید عباس(ع) بجنورد، جعفر بن محمد(ع) اسفراین، حمزه رضا (ع) شیروان و سید جعفر(ع) سیاه دشت فاروج  اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این طرح در 3 بخش مهارت‌های فردی، مهارت‌های ازدواج و تحکیم خانواده و مهارت‌های تربیت فرزند در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود. این طرح از اواسط دی امسال به صورت رسمی در جوار بقاع متبرکه آغاز می‌شود که افراد علاقه‌مند برای شرکت در کلاس‌های این دوره آموزشی می‌توانند به امامزادگان ذکر شده مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی همچنین از اعزام هفت زائر بار اولی از خراسان شمالی به حرم رضوی خبر داد و گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین و با همکاری برنامه تلویزیونی شبکه سوم سیما برنامه «سمت خدا» هفت زائر بار اولی حرم رضوی از خراسان شمالی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام صفری افزود: از تاریخ 4 الی 7 دی ماه جاری 7 نفر از زائرین بار اولی امام رضا (ع) در خراسان شمالی از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش و مشارکت‌های مردمی به مشهد مقدس اعزام و در محل هتل امامت مشهد واقع در خیابان نواب صفوی به مدت 3 شب و 4 روز پذیرایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه زمان بدرقه زائرین، فردا دوشنبه چهارم دی‌ماه ساعت 9 صبح از محل امامزاده سید عباس(ع) بجنورد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح اعزام زائران حرم رضوی از محل عواید نیات موقوفات مرتبط با زیارت حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) و نذور و کمک‌های خیرین تأمین می‌شود .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha