پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه تاکستان

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولین باید خاطرات ارزشمند و ماندگار سرداران دفاع مقدس را جمع آوری و منتشر کنند تا نسل نوجوان و جوان با این پیشکسوتان دفاع مقدس بیش از پیش آشنا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در دیدار با پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس، سردار احمد حیدری گفت: تکریم فداکاری پیشکسوتان دفاع مقدس باید در اولویت اصلی همه مسئولین باشد، چرا که رشادت و ایثار این عزیران در هشت سال دفاع مقدس هیچ گاه از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: جنگی که عراق بر کشور ما تحمیل کرد، بزرگ ترین جنگ در طول تاریخ بشریت محسوب می شود که در تاریخ جهان به ثبت رسیده است و دلاور مردان ایرانی  ۲ هزار و ۸۸۷ روز مقابل رژیم بعث عراق مقاومت کردند.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس دارای عظمت، شکوه و جلال است و هم اکنون شجاعت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام در دانشگاه های بزرگ جهان در حال تدریس است، چرا که با تکیه بر ایمان الهی، فرهنگ مقاومت را گسترش دادند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس یک تصویر زیبا از ایثار، فداکاری، اخلاص و غیرت رزمندگان دلاوری بود که توانستند در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) بیش از سه دهه قبل سفارش کردند که مبادا پیشکسوتان جهاد و ایثار در پیچ و خم مشکلات روزمره به فراموشی سپرده شوند و  رهبری معظم انقلاب اسلامی هم همواره بر استفاده از تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید دارند.

وی اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس همه کشورها یک طرف و کشور ما تنها بود، به گونه ای که حتی سیم خاردار را وارد می‌کردیم، اما با مقاومت و ایثار رزمندگان پیروز میدان بودیم، اکنون نیز جوانان ما باید شهدا و سرداران هشت سال دفاع مقدس را بشناسند و آنانرا الگوی خود قرار دهند و بدانند اگر امروز ایران به افتخارات علمی فراوان دست یافته است، مرهون صلابت و از خودگذشتگی شهدا، رزمندگان وجانبازان سرافراز است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha