جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ این انتظار از حوزه می رود با شتاب بیشتر در پیشبرد اهداف تعیین شده در مباحث علمی جلو رود و قله های معرفتی، دینی و علمی را فتح کند.

 به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کارگروه مهارتی حوزه علمیه، با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم  که علم در مسائل مختلف در دنیا  رشد کرده و غربی ها از ما پیشی گرفته اند، گفتند: در گذشته مسلمانان  از همه دنیا  در مباحث علمی پیشی گرفته بودند، ولی الان شرایط  برعکس شده  و آنها در علوم مختلف از ما جلوترند.

معظم له با تاکید براینکه در عصری قرار داریم که حوزه لازم است در عرصه های مختلف علمی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه به رشد علمی برسد، افزودند: مسئله مهم در پاسخگویی و برآوردن انتظارات، نیازسنجی و حرکت بر مدار مسئله محوری است.

 ایشان افزودند: لازم است مسئولین حوزه افرادی را در مسائل مختلف مهارتی تربیت کنند تا باعث تعالی حوزه شوند و بتوانند با یادگیری مهارتها و فنون مختلف پاسخگوی خوبی باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی عنوان کردند: این انتظار از حوزه می رود با شتاب بیشتر در پیشبرد اهداف تعیین شده در مباحث علمی جلو رود و قله های معرفتی و دینی و علمی را فتح کند.

معظم له بیان داشتند: امروزه انتظارات از حوزه جدی است و زمانی حوزه می تواند انتظارات جامعه را برآورده کند که در مباحث علمی و تولید نظریه به رشد قابل توجه برسد.

 ایشان افزودند: نباید از مراکز عملی دنیا  عقب بیفتیم؛ عقب افتادن خسران است و این  مسئله را باید همه حوزویان توجه داشته باشند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha