جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین-سمنان

حوزه/ مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه ترویج مفاهیم دینی از سنین کودکی مصونیت از هجمه فرهنگی را به دنبال دارد، گفت: مهد نماز محیطی با متنوع‌ترین روش آموزه‌های دینی است.

حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به تأسیس مهدهای نماز در سطح مساجد این استان اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان بچه‌ها در سن خردسالی باید بازی کنند و برای بهتر آموزش دادن نیز از بازی استفاده شود و مهد نماز نیز هدف تبیین و تشریح دین را از سنین کودکی دنبال می‌کند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان تصریح کرد: مهد نماز یکی از برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان سمنان است که بعد از تأسیس مرکز مشاوره و خانه نماز، نوبت به اجرای این ایده فرهنگی رسیده است.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده قرار است تا در صورت موفقیت، با هماهنگی در میان مرکز رسیدگی امور مسجد و ستاد اقامه نماز در این استان شاهد اجرای طرح مهد نماز در مساجد کل استان باشیم.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین خاطرنشان کرد: مهد نماز در واقع محیطی است که کوکان و نوجوانان در کنار شادی و سرگرمی، مسائل و آموزه‌های دینی را با جدیدترین و متنوع‌ترین روش‌ها فرامی‌گیرند.

وی با بیان اینکه امروزه جوامع غربی عقیده و افکار کودکان و نوجوانان ما را هدف قرار داده‌اند، گفت: درصورتی‌که خواهیم توانست در مقابل هجمه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمن ایستادگی کنیم که فرزندان خود را از همین سنین کودکی با مفاهیم دینی بخصوص نماز آشنا نماییم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان تصریح کرد: مهدهای نماز قرار است در تمامی مساجد سطح استان تشکیل شود که با نظارت مستقیم ستاد اقامه نماز استان سمنان اداره خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha