پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاری نشست «فضای مجازی؛ تهدید یا فرصت» در مدرسه علمیه خواهران آمل

حوزه/کارشناس رسانه با تاکید بر این که حوزه و روحانیت در فضای مجازی به تولید محتوا بپردازند، گفت: فعالیت ما در شبکه های اجتماعی می تواند ما را به طبیب دوّار فضای مجازی تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، دکتر حسین اعتصامی کارشناس و پژوهشگر رسانه در نشست «فضای مجازی؛ تهدید یا فرصت» در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء (س) آمل، گفت: فضای مجازی مدت هاست که از مرحله مجازی خارج شده و به یک عرصه حقیقی موثر در زندگی ما تبدیل شده است.

وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که "بعضی ها در فضای مجازی تنفس می کنند و زندگی شان آن جاست"، تأکید کرد: این فضا امروز فضای بسیار بزرگ موثری شده و مجازی گفتن، تعبیر خیلی دقیقی نیست و باید گفت زندگی دومی را برای ما در این فضا فراهم کرده است.

این کارشناس رسانه با ارائه آماری از میزان گسترش شبکه های اجتماعی در جهان، تصریح کرد: ایرانی ها با وجود این که یک چهارم اعضای تلگرام را تشکیل می دهند، اما به لحاظ تولید مطلب، 81 درصد پیام های ارسالی آن به کاربران ایرانی اختصاص دارد، بنابراین باید دید چگونه می توان از ظرفیت های این فضا به نفع خودمان استفاده کنیم و البته شکی نیست که ممکن است آسیب هایی را هم به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: امروزه اگر بخواهیم از این فضا درست استفاده کنیم نیاز به یک سواد جدیدی به نام "سواد رسانه ای" داریم تا با یادگیری مهارت استفاده حداکثری از فرصت های رسانه ها، تسلیم آن ها نشویم و یاد بگیریم که چگونه از رسانه استفاده کنیم.

اعتصامی با اشاره به این که بر اساس روایت، پیامبر اسلام (ص) "طَبیبٌ دَوّارٌ بِطبِّه" بودند، اظهار کرد: آن حضرت پزشکی نبودند که در اتاق و مطب منتظر آمدن مریض باشند، بلکه مرهم آماده بود و ایشان به دنبال مریض می رفتند. فعالیت ما در شبکه های اجتماعی می تواند ما را به طبیب دوّار فضای مجازی تبدیل کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نباید صبر کنید تا مخاطب برایش شبهه پیش بیاید، ما باید مطالب را با ظرفیت شبکه های اجتماعی به مخاطبان عرضه کنیم و از این ابزار به عنوان راهی برای رساندن پیام دین به دنیا استفاده کنیم.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha