پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام زرینه

حوزه/ مسئول آموزش بنياد امامت گفت: بيشترين آسيب ها از طرف كساني به دين وارد مي شود كه ادعاي عالم بودن دارند، اما بصیرت ندارند، این افراد به اسم دين به دين ضربه مي زنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، امین براتی، مسئول آموزش بنياد امامت، پیش از ظهر امروز در نشست اخلاقي با موضوع «شبهات تبليغي» در جمع اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء(س) اصفهان اظهار کرد: طلاب باید آسيب هايي را كه دشمنان ملت مي خواهند به جوانان و جامعه ما تحمیل کنند، قبل از وقوع، شناسايي و همچنين راهكار ها و علاج آن را پیدا کرده  و عملي كنند.

وي در ادامه افزود: بيشترين آسيب ها از طرف كساني به دين وارد مي شود كه ادعاي عالم بودن دارند، اما بصیرت ندارند، این افراد به اسم دين به دين ضربه مي زنند، لذا طلاب بايد در برخورد با اين افراد هوشيار باشند و معياري را براي برخورد در نظر بگيرند كه خودشان استفاده مي كنند، به عنوان مثال اگر از منبع عقل استفاده كردند، ما نيز با او عقلايي بحث كنيم و وقتي فرد مقابل از معيار خارج شد، بايد با وي برخورد شود، زيرا اين گونه افراد با سفسطه و دروغ از معيار خارج مي شوند.

وی  افزود: افراد سفسطه گر و كساني كه دست نشانده دشمنان هستند، در بحث خود سعي مي كنند احساس طرف را جريحه دار كنند و همچنين  انزجار قلبي از روحانيت در دل مردم به وجود آورند.

براتي خاطر نشان کرد: افراد منافق در بين مردم این گونه رفتار کرده كه دين و دستورات الهي را آسان در بين مردم مطرح می كنند تا قبح گناه ريخته شود، به آنها اميد كاذب مي دهند، از جهل مردم استفاده مي كنند و سعي بر ترویج اباحه گري دارند.

وي در پايان گفت: ما باید به فكر چاره اي براي برخورد با اينگونه افراد و تضعيف چهره آنها در بين مردم باشيم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha