پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام اکبری با بیان این که زندگی کردن با قرآن به معنای قرائت کردن آن یا گذاشتن در جیب نیست، گفت: این مسأله به معنای آن است که در هر لحظه که به قرآن نیاز داریم، به سراغ قرآن برویم و این چیزی است که ما در منش و روش بسیاری از علما و بزرگان حوزه می بینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب قرآنی مدرسه بیت النور قائمشهر با بیان این که راه اندازی یک مدرسه تخصصی قرآنی در جوار حوزه علمیه، اقدامی هوشمندانه بود، افزود: با گذشت چندین سال از فعالیت رسمی این مدرسه شاهد خروجی بسیار مناسبی از طلاب حافظ کل و جزء قرآن در استان هستیم.

وی با تأکید براین که مفاهیم قرآنی باید در همه لایه های جامعه اسلامی ظهور و بروز کند، بیان داشت: هر چه نگاه جامعه اسلامی به مفاهیم قرآن عمیق تر باشد، جامعه کمتر در برابر معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی آسیب پذیر خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که قرآن در زندگی انسان همچون چراغی نورانی و روشن عمل می کند، بیان داشت: هر انسانی که به این چراغ پرنور مجهز باشد هیچ گاه مسیر هدایت، رشد و تکامل را گم نخواهد کرد.

معاون حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اساس قرآن برای زندگی عمومی مردم است، تصریح کرد: امروز عموم مردم باید بتوانند در زندگی روزمره خود با قرآن کریم زندگی کنند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که زندگی کردن با قرآن به معنای قرائت کردن آن یا گذاشتن در جیب نیست، بیان داشت: این مسأله به معنای آن است که در هر لحظه که به قرآن نیاز داریم به سراغ قرآن برویم و این چیزی است که ما در منش و روش بسیاری از علما و بزرگان حوزه می بینیم.

معاون حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مدارس علمیه باید در توجه به مباحث قرآنی همواره پیشگام باشند، خاطرنشان کرد: با گذری کوتاه به سابقه حوزه های علمیه در خواهیم یافت که مفاهیم قرآنی در گذشته رونق بیشتری در حوزه ها داشته و همواره مورد تأکید بزرگان حوزه بوده است.

حجت الاسلام اکبری با تأکید براین که باید همه بخش های زندگی ما قرآنی و مبنای الهی به خود گیرد، افزود: جامعه اسلامی زمانی به رستگاری خواهد رسید که مفاهیم قرآنی در همه بخش های آن نهادینه شده باشد.

وی با بیان این که متأسفانه امروز کلام الهی حتی در جامعه اسلامی نیز غریب است، تصریح کرد: جامعه امروز به دلیل غرق شدن در مسائل مادی و دنیوی از مفاهیم ناب این کتاب با ارزش الهی فاصله گرفته که خسران بسیاری را برای جامعه دینی به همراه خواهد داشت.

معاون حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب و حوزویان باید در انس با کلام الهی پیش گام تر از دیگر اقشار جامعه باشند، تصریح کرد: توجه حوزویان به مفاهیم قرآنی به طور حتم زمینه ساز رشد و تعالی حقیقی طلاب خواهد بود.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که مفاهیم قرآنی همچون چراغی روشن مسیر صحیح زندگی را به طلاب و روحانیان نشان خواهد داد، افزود: یک طلبه با انس عمیق با قرآن می تواند در زمان کوتاه تری به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه رسالت سنگینی در رشد و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه بر عهده دارند، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود برای گسترش مفاهیم قرآنی در میان طلاب بهره گرفته شود.

وی، تربیت طلاب حافظ قرآن را یکی طرح ها و برنامه های مهم مدیریت حوزه علمیه مازندران اعلام کرد و افزود: این طرح چند سالی است که در استان آغاز شده و دستاوردهای بسیار مطلوبی نیز در پی داشته است.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که توجه به مباحث قرآنی در مدارس علمیه یک اصل مهمی است که نباید فراموش شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 25 مدرسه در استان فعال است که رشد و گسترش برنامه های قرآنی در این مدارس می تواند دستاوردهای ارزشمندی در میان طلاب حوزه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha