جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری مدیر کل اوقاف و ارشاد قم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در سال جاری ٧ هزار قرآن آموز در طرح حفظ قرآن کریم استان قم در بقاع متبرکه، مساجد و موسسه های قرآنی زیر پوشش قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در نشست خبری هماهنگی برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم استان قم در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی افزود: در اجرای این طرح بیش از ٢٠٠ مربی مشارکت دارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: طرح تقویت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر تربیت ١٠ میلیون تَن حافظ در ایران اسلامی، از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال ١٣٨٩ شروع شد.

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به برگزاری ٦ دوره آزمون قرآن و عترت توسط این سازمان در سراسر کشور و ١٥ دوره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر سال شاهد توفیقات قابل توجهی در رشته های گوناگون این مسابقه ها بوده ایم و رشد کَمّی و کیفی خوبی نیز نسبت به سال قبل تر داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به امضای تفاهم نامه ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امسال به منظور هم افزایی، هم فکری، صرفه جویی در هزینه ها و استفاده بهتر از ظرفیت های نهادهای فرهنگی کشور این آزمون به صورت مشترک و یکجا برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری این آزمون در اسفندماه امسال در ٤ موضوع حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت(ع) و اُنس با قرآن گفت: علاقه مندان برای ثبت نام در این آزمون می توانند به تارنمای «ستاد اجرایی آزمون های سراسری قرآن و عترت» به نشانی اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه کنند.

آزمون های سراسری قرآن و عترت در کل کشور با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان دارالقرآن الکریم، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور و اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی و مردمی کشور برگزار می شود.

این نشست با حضور مهندس سید موسی حسینی کاشانی  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر شفیعی مشاور امور قرآنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید مصطفی میرعرب مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، صالح نژاد مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سرکار خانم عامری مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان قم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha