پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یادواره شهدای طلبه و روحانی کاشان

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، از برگزاری یادواره ۱۰۳ شهید طلبه و روحانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان و گرامیداشت حماسه نهم دی، جمعه هشتم دی، در سالن شهدای بسیج این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام شمس الدین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با اشاره به اینکه یادواره ۱۰۳ طلبه و روحانی شهید و گرامیداشت حماسه نهم دی، هشتم دی ماه، با سخنرانی حجت الاسلام‌والمسلمین تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، در کاشان برگزار می شود، گفت: با توجه به اینکه شهدا جایگاه بسیار رفیعی را در پیروزی وتداوم انقلاب اسلامی ایران داشته اند، برگزاری این‌گونه یادواره ها در اصل یادآور رشادت ها و زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل کنونی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، با اشاره به آیه ۱۶۹ آل‌عمران «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ / هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند»، گفت: شهدا زنده اند و دلیل زنده بودنشان هم حرکت دادن جامعه است.

وی با بیان اینکه امروز سمت‌وسوی حرکت کشور را شهدا هدایت می کنند، ابراز داشت: شهدا، درس ایثار، شهادت و ایستادگی را به ما آموختند، لذا باید آرمان های آنان در بین مردم زنده بماند.

گفتنی است: از ۲۱۰۰ شهیدی که شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، بیش از یکصد نفر، شهدای طلبه و روحانی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha