جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار آبنوش

حوزه/ فرمانده سابق سپاه صاحب‌الامر گفت: مشکلات اقتصادی و معضلات مربوط به دزدی‌ها، اختلاس و امور دیگر، امروز کیان انقلاب را در نگاه نسل‌های سوم و چهارم انقلاب خدشه‌دار کرده که باید این سوء مدیریت‌ها به‌درستی تدبیر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سردار آبنوش در مراسمی با عنوان روایتی متفاوت از ابعاد پنهان فتنه ۸۸ و چهره پیدا و پنهان فتنه جدید که در سالن جلسات مدرسه علمیه معصومیه در قم برگزار شد، اظهار کرد: هیچ‌کس ادعا ندارد که در دفاع مقدس ایراداتی وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: در عملیات فتح‌المبین رزمندگان دفاع مقدس، ۱۲هزار شهید تقدیم کردند که در جای خود، رقم فراوانی بود و در کربلای‌چهار نیز تمام تدابیر به‌درستی اندیشیده شده بود، اما در زمان شروع عملیات، دشمن موفقیت‌های بیشتری را به‌دست آورد و ما شکست خوردیم که به ‌نوبه خود سبب پیروزهای شیرین کربلا‌ی‌پنج شد.

فرمانده سابق سپاه صاحب‌الامر گفت: در مسئله فتنه نیز برخی بر مبنای محاسبه مادی می‌سنجند و می‌خواهند تمامی اتفاقات را بر مبنای آنها تفسیر کنند در حالی‌ که روند بسیاری از اتفاقات از مسیر و منطق دیگری پیروی می‌کند که شبیه به معجزه است.

سردار آبنوش تصریح کرد: بسیاری از اتفاقات و حوادثی که در تاریخ انقلاب رخ‌ داده به‌هیچ‌وجه در قالب‌های مادی نمی‌گنجد، بلکه باید آن را با منطقی دیگر دید و بیان کرد. همچنین کتاب خاطرات برخی از بزرگان انقلاب نیز به خاطر حذف برخی اتفاقات تاریخی در حکم کتاب‌های گمراه‌کننده بوده که باید در برابر آن هوشیار بود.

وی با اشاره به شخصیت شهید خوش‌لفظ تأکید کرد: وی فردی بوده که جهاد و ایثار را در صحنه زندگی خود معنا کرد و در زندگی شخصی خود نیز با مشکلات فراوانی روبه‌رو بود و تمام امری که برای وی اهمیت داشت، فنا شدن در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی و فدایی شدن در مسیر امام حسین(ع) بوده است.

فرمانده سابق سپاه صاحب‌الامر ادامه داد: باید واقعیت‌های موجود در انقلاب اسلامی را به‌درستی به مردم تبیین کرد تا مردم، عمق سیاسی مناسبی را پیدا کنند، همچنین باید بعد از گذشت ۴۰سال از انقلاب اسلامی نیز موفقیت‌ها و ضعف‌های انقلاب اسلامی را به‌درستی در بین جامعه تبیین و معرفی کرد.

سردار آبنوش با تأکید بر توجه به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی عنوان کرد: در عرصه سیاست، امام راحل برای نخستین بار جمله «ما می‌توانیم» را مطرح کرد و درصحنه عمل نیز آن را به‌درستی در جامعه پیاده کرد.

وی با بیان شاخص‌های مهم قدرت در دنیا ادامه داد: امنیت و بازدارندگی، نخستین شاخص قدرت ملی در بین تمام کشورهای دنیاست که حیاتی‌ترین شاخص نیز همین معیار بوده  و امروز در بین کشورهای دنیا به‌ جز چند کشور معدود، امنیت داخلی آنها وابسته به کشورهای بزرگ استکباری است.

فرمانده سابق سپاه صاحب‌الامر تصریح کرد: امنیت داخلی امروز کشور ایران کاملاً بومی بوده که ایران را تبدیل به جزیره ثبات در منطقه پرآشوب خاورمیانه کرده و امروز دیگر اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در جامعه وجود ندارد، بلکه امروز تنها انقلابی و ضدانقلاب در جامعه وجود دارد و سرانگشت تدبیر در برابر اتفاقات نیز با نظرات ولایت مطلقه فقیه می‌چرخد.

سردار آبنوش خاطرنشان کرد: ایران هرگز در تاریخ خود به‌جایی تجاوز نکرده و تاریخ چنین خاطره‌ای را از ایران را در ذهن ندارد، اما دنیا باید بداند که اگر کشوری نظر سوء به ایران داشته باشد قبل از اینکه موشک‌های آن در خاک ایران بشیند، موشک‌های ایرانی کیان آن کشور متجاوز را در هم خواهد کوبید.

وی اضافه کرد: امروز جز تدبیر هوشمندانه ولایت مطلقه فقیه، هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند ادعا کند که امنیت کشور مدیون عملکرد و تدابیر او بوده و امروز امنیت کشور تنها مرهون تدابیر ولایت‌فقیه بوده است.

فرمانده سابق سپاه صاحب‌الامر تأکید کرد: علم شاخص دوم قدرت در جهان بوده که شامل انواع مختلف علم در زمینه‌های هوافضا، ساخت و تجهیز زیرساخت‌ها، نگهداری آب، استخراج نفت، گاز و انرژی و همچنین قدرت در فضای مجازی نیز از محورهای مهم قدرت علمی در دنیای امروز بوده که ایران در بسیاری از زمینه‌های قدرت علمی در دنیا دارای برجستگی‌های فراوانی است.

سردار آبنوش با اشاره به توانایی علمی ایران در مهندسی استخراج نفت و صنایع پتروشیمی افزود: امروز صفر تا صد بسیاری از صنایع پتروشیمی و مهندسی نفت و گاز بومی است. همچنین از ۲۳ میلیارد میلیون مترمکعب آب شیرین، سالانه نزدیک به ۱۳ میلیارد مترمکعب آب ایران از راه‌هایی هدر می‌رود که امروز با تدابیر قرارگاه خاتم بیش از ۹ میلیارد میلیون مترمکعب از این آب‌ها مهارشده که نتیجه مدیریت بچه‌های زیارت‌عاشورا‌خوان و نمازشب‌خوان بوده است و مهار آب شیرین در منطقه و حوالی دریای خزر نیز به‌زودی آغاز و اجرایی خواهد شد.

وی با تأکید بر این مطلب که سیاست و توزیع قدرت سومین شاخص قدرت در جهان کنونی است، اضافه کرد: تنها کشوری که در دنیا، افراد در آن دارای قدرت مطلقه نبوده ایران بوده که دشمن نیز تلاش‌های زیادی را برای شکستن این ویژگی مهم کشور را داشته که عامل مهم نیز در این زمینه تدابیر رهبری معظم انقلاب بوده است.

فرمانده سابق سپاه صاحب‌الامر، اقتصاد را چهارمین شاخص مهم قدرت در دنیا دانست و عنوان کرد: اقتصاد مجموعه‌ای از عوامل مختلف را تشکیل می‌دهد که اجرای آنها بر عهده دولتمردان است و رهبری نیز در این زمینه، نسخه اقتصاد مقاومتی را در اختیار مسئولان قرار داده اما متأسفانه اراده‌ای در بین مسئولان برای اجرای این منویات وجود ندارد، بعضی از مسئولان با دزدان شریک شده‌اند.

سردار آبنوش خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و معضلات مربوط به دزدی‌ها، اختلاس و امور دیگر، امروز کیان انقلاب را در نگاه نسل‌های سوم و چهارم انقلاب خدشه‌دار کرده که باید این سوء مدیریت‌ها به‌درستی تدبیر شود، همچنین مردم متأسفانه به دلیل هجمه‌های سنگین تبلیغات در فضای های مختلف در بسیاری از موارد، قدرت تشخیص دوست و دشمن را از دست دادند که تنها راه آن نیز آغاز نهضتی با عنوان تبیین است.

وی ادامه داد: تنظیم بودجه کشور، یارانه‌ها، کمبود بودجه‌های عمرانی و مباحث دیگر اتفاقی به نظر نمی‌رسد و روند کار به نحوی به‌پیش می‌رود تا مردم را نسبت به انقلاب ناامید کنند. همچنین رانت‌خواری و دزدی قانونی نیز از دیگر مشکلات کشور بوده که باید در برابر آن نیز هوشیار بود که برای مقابله با آن نیز باید مجلسی در حد مرحوم مدرس در کار باشد که وضعیت امروز برجام نمونه بارز کم‌کاری‌های مجلس شورای اسلامی در عدم اجرای دستور رهبری معظم بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha