شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خاکباز

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از پیگیری ها و تعامل اوقاف و امور خیریه با حوزه های علمیه برای شناسایی و ساماندهی موقوفات حوزوی خبر داد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، شامگاه یکشنبه در نشستی با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان لرستان، با اشاره به اینکه شناسایی و ساماندهی موقوفات حوزوی می تواند در رفع بخشی از نیازهای طلاب و حوزه موثر باشد، گفت: متاسفانه بخشی از موقوفات حوزوی با گذشت زمان از نیت واقف خارج گردیده و به تصرف در آمده اند که اوقاف و امور خیریه تمام تلاش خود را برای شناسایی مستندات ثبتی و نیتی واقفان بکار گرفته و بزودی بخشی از این موقوفات بر طبق نیات واقفان، در اختیار حوزه علمیه استان  قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با همکاری و هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه با ائمه جمعه و مدیران اوقاف شهرستانها و بازدید دوره ای از شهرستان های استان، موقوفات حوزوی احیا و به حوزه برگردانده می شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه در بسیاری از شهرستانهای استان از جمله خرم آباد، بروجرد، ازنا و کوهدشت موقوفات بسیاری وجود دارد، گفت: بخشی از درآمد اکثر این موقوفات بر طبق نیت واقفان مربوط به حوزه های علمیه است که باید در سامانه اوقاف بصورت رسمی ثبت شوند .

حجت الاسلام خاکباز در پایان با اشاره به اینکه در شهرستان بروجرد اکثر موقوفات حوزوی شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: در شهرستانهای خرم آباد، ازنا و کوهدشت نیز به تناوب این موقوفات شناسایی و احیا خواهند شد.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha