چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خانواده اسلامی

حوزه/مدیر کارگروه تخصصی آموزش و مشاور خانواده خراسان رضوی گفت: در نهاد خانواده، مادر بیشترین نقش تربیتی را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل موسوی فاضل، ظهر امروز در همایش «خانواده آسمانی» که با حضور طلاب این استان و خانواده‌های آنها در  مدیریت حوزه علمیه استان اظهار داشت: چهار مدل زن و شوهر در قرآن داریم. «زن و شوهر هر دو بهشتی‌اند» مثل امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س)، «هر دو جهنمی‌اند» مثل ابولهب و همسرش، «مرد جهنمی اما زن بهشتی» مثل فرعون و آسیه و «زن جهنمی و مرد بهشتی» مثل حضرت لوط و همسرش.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در این چهار گروه به‌عنوان نظام خانواده، الگوی شما اهل بیت(ع) هستند؛ یعنی زن و شوهر هر دو بهشتی، امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) هستند، بنابراین الگوهایی که به ما داده شده، الگوهای کاملی هستند       .

وی با بیان اینکه فرزندان بیشترین تأثیر تربیتی را از مادر می‌گیرند، ادامه داد: در نهاد خانواده، مادر بیشترین نقش تربیتی را بر عهده دارد، به‌گونه‌ای که در تربیت فرزند، 70 درصد زن و 30 درصد مرد تأثیر دارد.

حجت الاسلام موسوی فاضل خطاب به خانواده های بانوان طلبه حاضر در این نشست گفت: شما در نقش مهم تربیت و در همراهی سربازی حضرت زهرا (س) سهم وسیعی را قبول کرده‌اید، عرفا می‌گویند مادر با یک دست گاهواره و با یک دست تمدن عظیمی را می‌چرخاند..

مدیر کارگروه تخصصی آموزش و مشاور خانواده خراسان رضوی با بیان اینکه به هر میزان که انسان بیدار می‌شود دردش بیشتر می‌شود، گفت: پول شوهر نیست که زن را اداره می‌کند، بلکه حسن خلق اوست که زندگی را شیرین می‌کند و این خلق و خوی زن است که مرد را به خانه می‌آورد.

مدیر کارگروه تخصصی آموزش و مشاور خانواده خراسان رضوی با بیان اینکه بین کار و زندگی، زندگی مقدم است، اما باید شرایط زندگی را طوری اداره کرد که روی کار هم تأثیر نگذارد، افزود: تفاوت‌های بین زن و مرد از نظر اسلام مقدس است و اینکه هر یک از همسران سعی کند دیگری را مانند خود کنند این به ضرر طرفین است؛ بنابراین سعی کنیم مقدمات اضافی را از زندگی حذف کنیم، بیشتر به همدیگر اهمیت داده و به نیازهای همدیگر پاسخ سریع بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: راه های ارتقاءکمال زن و مرد از هم متفاوت هستند، ممکن است زن از یک راه به کمال برسد و مرد از راه دیگری و این به خاطر ویژگی های خاص هرکدام است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha