پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی

حوزه/ همایش تبیین شخصیت و اندیشه اخلاقی رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در شهر قم و به همت برخی مراکز و مؤسسات حوزوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدی پورحسین، دبیر اجرایی همایش، بعد از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری به همین مناسبت، ابراز داشت:  همایش بررسی شخصیت و تبیین اندیشه اخلاقی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با همکاری برخی مؤسسات و مراکز حوزوی و فرهنگی، روز پنجشنبه هفته جاری مصادف با هفتم دیماه در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌ شود.

وی افزود: آغاز همایش با پیام تصویری آیتاللهالعظمی جوادی آملی خواهد بود و در ادامه حجتالاسلاموالمسلمین  احمد احمدی به ایراد سخن پرداخته و نیز دکتر دیبا از محققان و استادان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به ارائه مقاله خواهد پرداخت.

وی اضافه کرد: همچنین بعد از آن، میزگردی درباره سعه صدر و شخصیت اخلاقی رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود و در خاتمه، محسن هاشمی ، پسر ارشد ایشان و نیز حجت الاسلاموالمسلمین مسیح مهاجری به ایراد سخن می پردازند.

دبیر اجرایی همایش بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه هدف از این مراسم به هیچ وجه سیاسی نیست، بلکه ناظر به ابعاد علمی و اخلاقی شخصیت این عالم و مبارز انقلابی است، گفت: کتاب گفتارهای اخلاقی آیت الله رفسنجانی، همچنین کتاب مجموعه مقالات همایش و نیز جلد اول کتاب اخلاق در فرهنگ قرآن، در روز همایش با حضور شخصیت های کشوری و حوزوی رونمایی می شود.

وی یادآور شد: ما درصدد راه‌اندازی دفتر تبیین اندیشه‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی هستیم که یکی از برنامه‌های این دفتر، برگزاری همایش سالانه درباره ابعاد گوناگون شخصیت این یار دیرین امام و رهبری و از استوانه های نظام است.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha