پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: حضور روحانیون در دانشگاه‌ها و نیز حضور دانشگاهیان در حوزه‌های علمیه و تفاهم و همدلی این دو قشر و همچنین برگزاری نشست های مشترک و آشنایی با توانمندی یکدیگر می‌تواند در تحقق تمدن نوین اسلامی بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، بر لزوم وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری  بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید فراوانی داشته و دارند، زیرا که وحدت این دو قشر تاثیر بسزایی بر پیشرفت ملت ایران دارد.

وی افزود: وحدت در هدف مشخص و ارزشمند، یکی از مهمترین مواردی است که در خصوص وحدت این دو نهاد بسیار مهم به حساب می‌آید، زیرا که هر دو نهاد باید با یک هدف واحد به پیش بروند و در راستای یکدیگر راهکارهای لازم را در رفع موارد و مشکلات جامعه و مردم ارائه دهند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: تحکیم و تثیبت انقلاب اسلامی، پیشبرد تمدن نوین اسلامی و همچنین پیاده‌سازی کلام الهی در بطن جامعه باید با اجماع هر دو نهاد ارزشمند کشور با دسترسی به اهداف مشترک با بکارگیری وحدت رویه صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: این اهداف می‌تواند با به اجرا درآمدن وحدت در میان حوزه و دانشگاه به صورت یک اهرم قدرت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

وی یادآور شد: حضور روحانیون در دانشگاه‌ها و نیز حضور دانشگاهیان در حوزه‌های علمیه و تفاهم و همدلی این دو قشر و همچنین برگزاری نشست های مشترک و آشنایی با توانمندی یکدیگر می‌تواند در تحقق تمدن نوین اسلامی بسیار موثر باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: در صورتی که رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه بیش از گذشته به اجرا درآید و در این خصوص دانشگاه به سمت اسلامی شدن و حوزویان در مسیر آشنایی بیشتر با علوم دانشگاهی در حرکت باشند، مطمئنا در خصوص موضوع وحدت حوزه و دانشگاه گام های بزرگتری را بر خواهیم داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha