سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: نگاه بلند قرآن، عالمانه و مشوق دانش و پیشرفت علمی بشر است و وقتی که ما از فرهنگ اسلام فاصله گرفتیم پایه های علم در کشور و جهان اسلام ضعیف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله علیرضا اعرافی، در حاشیه مراسم افتتاح مسکن طلاب حضرت جواد الائمه(ع) شهرستان بافق با تاکید بر اینکه علم و دانش اساس هویت انسان است، گفت: علم در تمام عرصه ها ارزشمند و گرانبهاست همچنانکه در عصر جاهلیت و در یکی از برهه های تاریک تاریخ، قرآن بر بشریت عرضه و همگان در آیینه قرآن مشاهده کردند که همه علوم در آن مطرح شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطر نشان کرد: نگاه بلند قرآن نگاه عالمانه و مشوق دانش و پیشرفت علمی بشر است و وقتی که ما از فرهنگ اسلام فاصله گرفتیم، پایه های علم در کشور ما و جهان اسلام ضعیف شد.

رئیس جامعه المصطفی(ص) افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در 2 دهه گذشته مسیر علمی بسیار خوبی را طی کردیم و کشورمان که در جنگ، تحریم و با این همه دشمنی ها رشد علمی بالا و جایگاه برتر در منطقه دارد از همه جهات پیشرفت کرده است.

آیت الله اعرافی

وی به ارزش علم و دانش در هر جامعه ای اشاره و اضافه کرد: اگر علم و دانش را در همه ابعاد آن بنیان شخصیت فردی، اجتماعی و فرهنگی هر جامعه ای بدانیم، جامعه ای که مسئولانش قدر علم و مردمش هم جایگاه علم را بدانند آن جامعه پویا و سعادتمند است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه جامعه ای که برای علم ارزش قائل است، آن جامعه بیدار و پیشروست، گفت: آموزش وپرورش، دانشگاه و حوزه سه ضلع علم ودانش در کشور هستند و بهترین خدمت ها، خدمت برای ارتقا آموزش وپرورش، ارتقا علمی و معنوی دانشگاه و حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان یادآور شد: درسطح کشور حدود100 هزار طلبه برادر و70هزار طلبه خواهر داریم که در حال کسب علم دانش هستند و مهمترین مشکل آنها نداشتن مسکن است که باید برای این مشکل چاره ای اندیشید.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha