جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ مبتنی بر اقامه عدالت الهام گرفته شده از عدالت الهی است و اگر بناست تا نقشه راه در مسیر حوزه انقلابی منسجم تر، کارآمد تر، کارساز تر و بروز تر باشد باید رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل(ه) را دنبال و پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، شب گذشته در آئین تجلیل از ممتازین آموزشی وپژوهشی حوزه علمیه خراسان شمالی، به تبیین معیارهای حوزه انقلابی و تحولی پرداخت و گفت: حوزه انقلابی حوزه مبتنی بر اصول انقلاب اسلامی است که چندین اصل دارد و برای انقلابی عمل کردن باید این مسیر ماهیت شناسی شود. 

وی، توحید و خدامحوری، عدالت طلبی، کرامت انسانی، ولایت مداری، مسئولیت پذیری، جهادگری و پاسخگویی را از جمله مهمرین معیارهای حوزه انقلابی برشمرد و تصریح کرد: بیان حضرت علی(ع) در خطبه متقین نهج البلاغه به صورت «عظم الخالق في انفسهم و صغر ما دونه في اعينهم» بدین مفهوم است که پیش از ورود به حوزه و عرصه طلبگی محور فعالیت و رسالت حوزویتان را بدانید. 

مدیر حوزه علمیه خراسان بر ضرورت عدالت طلبی روحانیون تاکید و خاطر نشان کرد: ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ مبتنی بر اقامه عدالت الهام گرفته شده از عدالت الهی است و اگر بناست تا نقشه راه در مسیر حوزه انقلابی منسجم تر، کارآمد تر، کارساز تر و بروز تر باشد باید رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل(ه) را دنبال و پیگیری کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: احیای امر اهل بیت ارزنده ترین حرکتی است که تا کنون برای احیای حرکت تاریخی امامان معصوم(ع) صورت گرفته و این احیاگری، جلوه ای از نظامسازی و حاکمیت دستورات زندگی ساز اسلامی در جوامع بشری است. 

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که آرمان طلاب در همه سطوح حوزه های علمیه باید رسیدن به اوج قله نخبگی باشد و گرنه نمی توانند در میدان هایی که رسالت تحولی بر دوش آنها گذاشته شده موثر باشند، گفت: حرکت امروز در حوزه های علمیه حرکت نخبگانی است و نظام اسلامی و حکومت بین المللی به جد نیازمند طلاب نخبه مستعد است. 

وی خطاب به طلاب، با بیان این که همتتان را به کار ببندید و در راستای نخبگانی شدن بکوشید، گفت: خرسندم از اینکه در هر شهرستانی از استان خراسان عطر تحول به مشام می رسد و امروز حرکت حوزه علمیه خراسان به سمت نخبگانی پیش رفته و امیدواریم بتوانیم در مجموعه 40 هزار نفری طلاب سطح استان این حرکت تحولی را پیش ببریم. 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اقدامات عمومی و تحولی ویژه در راستای نخبه پروری در این حوزه، بیان کرد: این اقدامات تحولی در چندین سطوح برای همگان صورت گرفته که نخستین این اقدام ها فقاهت پروری است؛ از سوی دیگر بصیرت سیاسی و تهذیب و اخلاق نیز از جمله مهمترین این اقدامات در راستای همان فقاهت یا مجتهد پروری است. 

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که مدارس تحولی فعالیت قرارگاهی داشته و کار قرارگاهی به همه مدارس تعمیم پیدا می کند، ابراز کرد: حرکت تحولی در زمینه های آموزشی، پژوهشی از سال گذشته به صورت فعال دنبال می شود که تشکیل مدارس علمیه قرارگاهی و همچنین برپایی هیئت های اندیشه ورز گواه خوبی بر این مدعاست. 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این که امروز در حوزه علمیه خراسان یک فرصت تاریخی و نعمت الهی ایحاد شده که باید از آن استفاده شده و سپاس آن به جای آورده شود، اظهار امیدواری کرد که با بهره برداری از این فرصت بتوان انتظارات مقام معظم رهبری را برآورده کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha