جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مسوولین حوزه علمیه خواهران کرمان با آیت الله جعفری

حوزه/ آیت الله جعفری گفت: اگر به زندگی امام خمینی(ره) نگاه کنید، متوجه خواهید بود که اگر امام(ره) تقوا و نظم را در کنار علم و دانش خود نداشت به مرحله ای نمی رسید که انقلاب ایشان دنیا را تکان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، آیت الله سیدیحیی جعفری، در دیدار کادر مدیریتی حوزه علمیه خواهران کرمان و مدیران و معاونین مدارس، با تقدیر از تلاش های مسئولان حوزه خواهران، در رابطه با وظیفه خدمت رسانی طلاب به جامعه، گفت: هرچه انسان علمش بیشتر باشد به همان نسبت خدمت بیشتری به اسلام و جامعه اسلامی میتواند بکند، البته لزوما اینطور نیست که هرکس علمش بیشتر شد خدمت بیشتری هم داشته باشد، البته این مسأله قابل توجه است که بدون سرمایه علمی رسیدن به مقصد یا محال است یا خیلی مشکل و سخت.

وی ادامه داد: امام باقر (ع) در روایتی می فرماید «سارِعُوا فی طَلَبِ العِلْمِ فوالذّی نَفسی بِیَدِهِ لَحَدیثٌ واحدٌ فی حلالٍ و حرامٍ تأخُذه عن صادقٍ خیرٌ من الدّنیا/ در طلب علم شتاب کنید، سوگند به آن که جانم در دست اوست تنها اگر یک حدیث در حلال و حرام از شخص راستگوئی فرا بگیری، برای تو بهتر است از دنیا و آنچه از زر و سیم در آن وجود دارد».

رئیس شورای حوزه علمیه کرمان با اشاره به وصیت امام علی (ع) به فرزندانشان، دو رکن تقوا و نظم را پشتوانه علم و دانش بیان فرموده اند، ادامه داد: امام علی (ع) فرمودند «أُوصِيكُمَا وَجَمِيعَ وُلْدي (وَلَدِي) وَأَهْلِي وَمَنْ بَلَغَهُ كِتَابِي بِتَقْوَى اللهِ وَنَظْمِ أَمْرِكُمْ»، حضرت به دو مساله اساسی فرزندانش و جامعه اسلامی را توصیه میکند، تقوا و نظم.

 وی ادامه داد: اساس سعادت و رستگاری بشر مربوط به تقوا است و اساس توفیقات انسانها مربوط به تقوا و نظم و انضباط دقیق است. با بررسی حالات علما بزرگان  این نکته روشن میشود که هرکس به جایی رسیده در سایه تقوا و علم و انظباط بوده است.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمان افزود: اگر به زندگی امام خمینی(ره) نگاه کنید، متوجه خواهید بود که اگر امام(ره) تقوا و نظم را در کنار علم و دانش خود نداشت به مرحله ای نمی رسید که انقلاب ایشان دنیا را تکان دهد.

آیت الله جعفری در پایان خاطرنشان کرد: تکلیف همه ما سنگین است و باید تا زمانی که توان و فرصت داریم به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha