جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در مدرسه علمیه الغدیر اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، از تحصیل ۱۰ هزار طلبه خواهر و برادر در بیش از ۱۰۰ مدرسه علمیه خوزستان خبرداد و گفت: افتخار می‌کنیم که از حوزه مقدسه خوزستان روحانیونی برجسته برای خدمت به دستگاه آقا امام زمان(عج) تربیت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با اشاره به سخنی از رسول اکرم(ص) مبنی بر «العَمامَهُ تِیجَانُ الْمَلائِکَه»، خطاب به طلاب، اظهارداشت: عمامه تاج فرشتگان بوده و تا می‌توانید در راستای حفظ شأن و حرمت این لباس مقدس، با تبلیغ زیبای دین، تلاش کنید.

وی با اشاره به تعداد طلاب خواهر و برادر استان خوزستان، گفت: هم اکنون ۵ هزار طلبه برادر و ۵ هزار طلبه خواهر در بیش از ۱۰۰ مدرسه علمیه مشغول به تحصیل علوم دینی بوده و در سطوح مختلف حوزه فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، وجود روحانیون برجسته کشوری در استان خوزستان را یکی از ویژگی‌های ممتاز حوزه علمیه استان برشمرد و تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که از حوزه مقدسه خوزستان روحانیونی برجسته برای خدمت به دستگاه آقا امام زمان(عج) تربیت شده و امیدواریم بیش از پیش شاهد شکوفایی مدارس علمیه خواهر و برادر خوزستان باشیم.

آیت الله موسوی جزایری، طلاب علوم دینی را انسان‌هایی مؤمن به درگاه الهی خواند و افزود: کسانی که در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند مزین به معنویات، عرفان و فضائل اخلاقی بوده و با فعالیت‌های دینی خود، زمینه رشد جامعه اسلامی خوزستان و کشور را فراهم خواهند کرد.

امام جمعه اهواز، در پایان با اشاره به آیه شریفه ۳۷ سوره مبارک قاف مبنی بر «إِنَّ في‏ ذلِکَ لَذِکْري‏ لِمَنْ کانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَي السَّمْعَ وَ هُوَ شَهيدٌ»، اظهارداشت: در ترجمه این آیه آمده است که «اگر نمی‌توانیم راه درست را خودمان پیدا کنیم حتماً از آگاهان و رهروان طریق سعادت پیروی کنیم»؛ از این رو تبعیت از عالمان علوم دینی و روحانیون در دوران انفجار اطلاعات و تهاجمات فرهنگی، فریضه‌ای واجب بر هر مسلمان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha