پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، تربیت طلبه انقلابی را مهمترین ماموریت حوزه دانست و گفت: امروز زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری حوزه علمیه با گذشته قابل مقایسه نیست و فرصت طلایی و تاریخی در اختیار حوزویان قرار دارد که باید حداکثر استفاده را ببرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شهرستان جاجرم با اشاره به تاثیرگذاری اخلاق در جامعه، اظهار کرد: تجسم اخلاق و مسئله اخلاق یک الزام برای حوزه و روحانیت است که بدون آن توفیقی در عرصه طلبگی و ایفای نقش و رسالت حوزه حاصل نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه فرصت را باید مغتنم شمرد و از آن بهره برداری کرد، گفت: امروز زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری حوزه علمیه با گذشته قابل مقایسه نیست و فرصت طلایی و تاریخی در اختیار حوزویان قرار دارد که باید حداکثر استفاده را ببرند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به ویژگی های مدیریت موفق اشاره کرد و با بیان اینکه یک مدیر در حوزه علمیه به ویژگی هایی مانند علم گرایی و عقل گرایی نیاز دارد، ابراز کرد: مدیر واجد شرایط باید علم را در محوریت کار خود قرار دهد زیرا اگر کسی توانمندی های گوناونی داشته باشد اما از توان علمی مناسبی برخوردا نباشد نمی تواند تاثیرگذار باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، دومین نکته در مدیریت را اخلاق گرایی عنوان و خاطر نشان کرد: مدیر و زیرمجموعه او همان مدیریت اخلاقی پیامبر(ص) را باید دارا باشند زیرا آن حضرت دو معجزه قرآن و اخلاق را داشتند که اولی به لحاظ محتوایی و دومی به لحاظ تاثیرگذاری در مسیر تبلیغ دین موثر بود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: تجسم اخلاق و مسئله اخلاق یک الزام برای حوزه و روحانیت است که بدون آن توفیقی در عرصه طلبگی و ایفای نقش و رسالت حوزه حاصل نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت حوزوی باید طلبه محور باشد و طلبه ای در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود، ابراز کرد: همه حمایت ها، پشتیبانی ها و فعالیت ها در حوزه علمیه به منظور تربیت طلبه در تراز انقلاب است و این نکته باید خروجی آن داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: مدیر و استاد در عرصه تربیت طلبه به عنوان سرباز امام زمان(عج) در تراز انقلاب کار مهمی بر عهده دارد.

گفتنی است، در این مراسم که نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امام جمعه جاجرم، روحانیت، طلاب و تعدادی از مسئولان این شهر حضور داشتند، دو تن از طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) جاجرم به دست آیت الله عاملی به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha