پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله نظری خادم الشریعه

آیت الله نظری خادم الشریعه، وجود رهبری عالم، متقی، مدبر و آگاه در رأس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نعمتی برای هدایت جامعه اسلامی دانست و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای شخصیتی پاک، مقدس و دارای جایگاه رفیع خانوادگی و روحانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نظری خادم الشریعه، امروز در دیدار نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری، وجود رهبری عالم، متقی، مدبر و آگاه در رأس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نعمتی برای هدایت جامعه اسلامی دانست و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای شخصیتی پاک، مقدس و دارای جایگاه رفیع خانوادگی هستند.

وی با بیان این که والد بزرگوار رهبر معظم انقلاب اسلامی از علمای مشهد بودند، افزود: بنده در دوران درسی با مقام معظم رهبری در مشهد و تهران با هم بودیم و ایشان شخصیت بسیار برجسته ای هستند.

آیت الله نظری خادم الشریعه در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به این که از طلاب و روحانیان به دلیل مشکلات و بیماری نیازمند توجه و کمک ویژه هستند، بیان داشت: این حضور نمایندگان مقام معظم رهبری در شهرستان ها و دیدار با این افراد به طور حتم موجب خوشحالی و رضایت قلبی این مبلغان دین خواهد شد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود با بیان این که بهترین سرمایه را خداوند به انسان به عنوان عمر و حیات داد، تصریح کرد: بهترین انتفاع را باید خود انسان از این سرمایه الهی ببرد و آن هم خیر و خیرخواهی برای دیگران است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که بهترین انتفاع، بندگی خدا به معنای جامع است، تصریح کرد: راه بندگی خدا افزون بر نماز و انجام واجبات، رساندن خیر به کل موجودات و ممکنات است که این بهترین مطلوب خدا است که انسان بتواند موفق به خیر باشد.

وی با بیان این که انسان با فضیلت باید از دیگران دردی را برداشته و گرفتاری ها را کم کند، تصریح کرد: خدمت به خلق و کاهش آلام و گرفتاری های مردم باید ویژگی یک انسان خادم و خیرخواه باشد.

آیت الله نظری خادم الشریعه همچنین با اشاره به این که خوش به حال کسی که توفیق خیر، خدمت و عبادت به بندگان خدا را پیدا کند، گفت: اگر خدای ناکرده کسی در مسیر غیر الهی گام بردارد به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهد کرد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که انسان باید در هر قسمی که مورد توجه است خیر رسان و خدمت رسان باشد، تصریح کرد: اگر یک انسان این کار را انجام دهد به حتم موجب رفاه، سعادت، خوش نامی و عاقبت بخیری خواهد شد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که خیر و خدمت مسیر انسان را برای رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی هموار خواهد کرد، تصریح کرد: انسان اگر می خواهد به رستگاری حقیقی دست پیدا کند باید تنها در مسیر خیر و خدمت گام بردارد.

استاد درس خارج فقه حوزه با اشاره به این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در زمان حیات خود همواره دغدغه رسیدگی به امور مردم به ویژه محرومان و مستضعفان جامعه را داشتند، خاطرنشان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در همه سخنرانی های عمومی و خصوصی خود بر رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم تأکید داشته و دارند.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که بندگی خدا در هر صورت و به هر عنوان علمی و عملی و با مراتبی که دارند هم بندگی خداست و خیر است، افزود: این گونه کارها نیز مصادیق خیر است و خداوند اهل خیر را توفیق بیشتر خواهد داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha