جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای روحانی مدافع حرم در مدرسه علمیه امراللهی

حوزه/ فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه تصریح کرد: حتی سنی ها و مسیحی ها نیز در جنگ سوریه و در جدال با داعش و تکفیری ها به شعار" لبیک یا زینب(س)" و قدرت آن ایمان آورده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار رحیم نوعی اقدم ، سه شنبه شب طی سخنانی در یادواره شهدای روحانی مدافع حرم که در مدرسه علمیه امراللهی قم برگزار شد، با اشاره به سختی های جنگ علیه داعش و تروریست های تکفیری در عراق و سوریه و لطف و عنایت ائمه اطهار(ع) به رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در این نبرد سخت و دشوار اظهار داشت: در عملیاتی در سوریه با رمز "یا قمر بنی هاشم(ع)" که شیوه جنگ به صورت نامنظم بود و این چنین جنگ هایی در وسعت بالا بسیار سخت است اما با عنایت و فرماندهی خود آقا عباس بن علی(ع) به موفقیت بسیار بالایی رسیدیم.

وی افزود: در این عملیات آمریکایی ها به واسطه روس ها، 8 بار ما را تهدید کردند اما با شجاعت وسعت 160 کیلومتر مربعی منطقه را تا پایان ادامه دادیم و به مرز عراق رسیدیم و جالب این که آمریکایی در پایان با خواهش و التماس درخواست توقف عملیات را داشتند چرا که در آن نقطه دارای پایگاه بودند.

این فرمانده رزمندگان مدافع حرم همچنین گفت: در جایی خود سوری ها به ما می گفتند که با اسرائیلی عهد کرده ایم که تا 30 کیلومتری مرزشان بیشتر جلو نرویم و خود فرمانده سوری به ما می گفت جلوتر نروید، اما بنده گفتم ما که عهد نکردیم و رفتیم تا 3 کیلومتری مرز اسرائیل و حقیقتاً چه لذتی داشت نگاه کردن و ایستادن روبروی مرز های اشغال شده بلندی های جولان.

وی با بیان این که رزمندگان مدافع حرم حقیقتاً با شجاعت و از جان گذشتگی خاصی به دفاع از حرم پرداختند، گفت: زمانی بیش از 65 درصد خاک سوریه دست داعش و گروه های تروریستی بود اما به یاری خدا و عنایت اهل بیت(ع) و صبر و استقامت توانستیم آن ها را پس زده و بساط تروریست های تکفیری و در راس آن ها داعش را به طور کلی برچینیم.

نوعی اقدم بیان داشت: یکی از نکات جالب این جنگ این بود که ما دیدیم حتی اهل سنت و مسیحی ها نیز به شعار" لبیک یا زینب(س)" ایمان آوده اند و این نشان می دهد که چقدر دل ها به هم نزدیک شده و توانسته در سایه وحدت و برادری فراتر از دین و مذهب، این گونه دشمن را دچار شکست مفتضحانه کند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha