پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
۹ دی

حوزه/ ۹ دی روزی است که همه ایران یکصدا به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین زمان لبیک گفتند و بار دیگر دین‌مداری خود را به نمایش گذاشتند و با تمام وجود از اهداف انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به مناسبت فرارسیدن ۹دی، در بیانیه‌ای آورده است: «...الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ...» سالروز حماسه 9 دی  روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را گرامی می‌داریم. سالروز حماسه 9 دی که طبق بیان مراجع عظام تقلید ایام‌الله است، روز بیعت امت با ولایت و تجلی بصیرت الهی مردم است.

در ادامه بیانیه آورده شده است:  9 دی مهمترین حادثه مربوط به صیانت از انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر بوده است و در واقع  انقلاب دیگری بر پایه مردم، رهبری و مکتب بوده و دارای یک پیام اصلی که همان پایبندی همیشگی به ارزش‌های دینی، نفی سلطه زورگویان و زیاده خواهان و پیروی از راه امام و شهدا است.

در این بیانیه حوزه علمیه اصفهان تاکید کرده است: نهم دی را می‌توان تجلی ایـمان انقلابی و ملت ایـران را مصداق این حدیث از پیشـوای مولای متقیان حضرت علی (ع) دانست که می‌فرمایند: الاْیْمانُ مَعْرِفَهٌ بِالْقَلْبِ، وَ اِقْرارٌ بِاللِّسانِ، وَ عَمَلٌ بِالاْرْکانِۀ، ایـمـان مـعـرفـت اسـت از روى دل ، اقـرار اسـت بـه زبـان و عمل است به ارکان (اعضا و جوارح)( نهج البلاغه ، ح ۲۱۸، ص ۱۱۸۶(

در بخشی دیگری از بیانیه آمده است:  در شرایط حاضـر همه باید مطیـع و فرمان‌بردار ولایت بـوده و دست به این ریسمان مستحکم الهی ببریم و دوشادوش یکدیگر در برابر یزیـدیان زمان، مستکبران و فـرعون‌های عصر مدرن بایستیم که پیروزی نهایی در افق پیش روی ما قرار دارد و درخشش آن، هر چشم حق‌طلبی را به خود خیره می‌کند.

حوزه علمیه اصفهان در این بیانیه عنوان کرده است:  9دی روزی است  که همه ایران یکصدا به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین زمان لبیک گفتند و بار دیگر دین‌مداری خود را به نمایش گذاشتند و با تمام وجود از اهداف انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند. در همین راستا حوزه علمیه اصفهان ضمن پاسداشت حماسه 9 دی در ندای لبیک به فرمایش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)  که فرمودند« حادثه 9 دی یک حادثه ماندنی در تاریخ ما است و این حادثه بایستی حفظ  و گرامی داشته شود»  بار دیگر بر صیانت مستمر ملت انقلابی و عاشورایی از ارزش‌های دین مبین اسلام  و این نظام الهی تأکید کرده  و ضمن حضور حداکثری جامعه روحانیت در راهپیمایی و تجمع سالروز حماسه 9 دی  از همه اقشار و آحاد مردم اصفهان جهت شرکت در این اجتماع عصر روز 9 دی در میدان انقلاب دعوت به عمل می‌آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha