جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صالحیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صالحیان با اشاره به ضرورت روشنگری روحانیون و وعاظ پیرامون فتنه ۸۸ تاکید کرد: هرگاه روشنگری صورت پذیرد مردم بیدار می‌شوند و از وقایع عبرت می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با بیان اینکه فتنه یکی از کلمات رایج در آیات قرآن و نهج البلاغه است، گفت: در هر دوره ای افراد بی صفتی وجود دارند که به فتنه گری علیه حق و حقیقت می‌پردازند.

وی با اشاره به این که گردانندگان فتنه همواره دارای تفکر خاصی بوده اند براین اساس است که گفته اند هر روز عاشورا و هر زمین کربلا است، افزود: فتنه به رنگ ها و شکل های مختلفی در قالب افکار مختلف بروز می کند که راه های مقابله با آن در هر زمان متفاوت است، چنانچه گاهی شمشیر امام علی(ع) جلوی فتنه را می‌گیرد و گاهی صلح امام حسن (ع) آن را مانع می‌شود.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان در رابطه با فتنه 88 ابراز کرد: آنچه از فتنه  ها در طول تاریخ بوده در فتنه 88 جمع شد چنانچه  که فتنه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... همه  در سال 88جمع شدند تا ولایت فقیه را به حاشیه بکشند و انقلاب را دگرگون کنند، در این راه ایادی استکباری از آمریکا، انگلیس و اسرائیل همه با هم متحد شدند.

وی با اشاره به ضرورت روشنگری روحانیون و وعاظ پیرامون فتنه 88 تاکید کرد: هرگاه روشنگری صورت پذیرد مردم بیدار می‌شوند و از وقایع عبرت می‌گیرند براین اساس بر رسانه ها و خطبا لازم است که با بررسی پارامترهای دقیق، فتنه را برای مردم تبیین کنند تا جامعه در قبال آن مسئولیت پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحیان با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند به فتنه پرداخته نشود، خود فتنه گر هستند، افزود: روحانیت از ابتدای انقلاب با روشنگری مردم را آگاه می کرده و امروز نیز به دلیل مستقل بودن و عدم وابستگی به جناح ها و جریانات می تواند روشنگری کند و وقایع را بر مردم تبیین کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha