پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اجلاس ائمه جمعه مازندران

حوزه/ مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که تربیون های نماز جمعه عامل وحدت در جامعه اسلامی هستند، گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی هر هفته با حضور گسترده خود در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه وحدت و همبستگی خود را به رخ جهانیان می کشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد انتظاری، مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، صبح امروز در اجلاسیه ائمه جمعه استان که با حضور آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و استاندار مازندران، به میزبانی شهرستان بهشهر آغاز شد با اشاره به این که این نشست ها به صورت منظم به میزبانی یکی از شهرهای استان برگزار می شود، گفت: در هر یک از این نشست ها پیرامون یکی از مسائل و مضوعات مهم کشور و همچنین استان تبادل نظر و راهکارهای لازم برای برون رفت از مشکلات اتخاذ می شود.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که اجلاسیه امروز با عنوان نماز جمعه، مدیریت جهادی، مقاومت، رمز پیروزی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: به طور حتم خروجی چنین نشست هایی موجب تقویت بخش های مختف کشور و استان خواهد بود.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که ائمه هر هفته مهم ترین مسائل روز جهان و کشور را برای مردم تبیین و بازگو می کنند، خاطرنشان کرد: نماز جمعه امروز مهم ترین قرارگاه فرهنگی در کشور محسوب می شود.

وی با بیان این که تربیون های نماز جمعه عامل وحدت در جامعه اسلامی هستند، افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی هر هفته با حضور گسترده خود در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه وحدت و همبستگی خود را به رخ جهانیان می کشند.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با اشاره به این که دشمن همواره از تربیون های نماز جمعه هراسان بوده است، خاطرنشان کرد: سخنانی که امام جمعه در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه هر هفته بیان می کند اثربخشی بسیار مناسبی در سطج جامعه خواهد داشت.

حجت الاسلام انتظاری، نقش نماز جمعه در استحکام پایه های انقلاب اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ائمه جمعه دستاوردهاي انقلاب را براي مردم تبيين كرده و با اطلاع‌رساني به مردم دلگرمي، قوت قلب و اميد می دهند.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که دشمن همواره تلاش کرد تا این پایگاه مهم دینی و سیاسی را تضعیف کند، تصریح کرد: اما هوشیاری و بصیرت ملت ایران هر روز بر تقویت جایگاه نماز جمعه افزوده است.

وی از نماز جمعه به عنوان یکی از رویش های مهم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یاد کرد و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود سفارش های دینی در این باره، رژیم فاسد پهلوی اجازه برگزاری چنین اجتماع وحدت بخشی را نمی داد.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که انقلاب اسلامی بستری را برای برگزاری هر چه باشکوه تر نماز عبادی سیاسی جمعه فراهم کرد، تصریح کرد: امروز تقویت این پایگاه وحدت بخش  عبادی سیاسی در نظام اسلامی یک ضرورت انکارناپذیر است.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با اشاره به این که نماز جمعه، پایگاهی دشمن شکن است که بسیاری از توطئه ها را خنثی می کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی با روشنگری و آگاهی دادن ائمه جمعه در نماز عبادی سیاسی جمعه خنثی می شود.

حجت الاسلام انتظاری، نمازهای جمعه را مرکز وحدت بخشی میان جریان های مختلف سیاسی دانست و اظهار داشت: کارکرد دیگر نمازجمعه ایجاد وحدت در میان قلب های مختلف آحاد جامعه و نمایش قدرت جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به روشنگری و بصیرت افزایی ائمه جمعه از طریق خطبه های نمازهای جمعه، خاطرنشان کرد: آگاهی به مردم درباره توطئه های دشمنان علیه اسلام و نظام اسلامی  و شناساندن خط جریان نفوذ دشمنان یکی دیگر از کارکردهای مهم نمازجمعه است.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که ائمه جمعه هر هفته با روشنگری و آگاهی بخشی توطئه دشمنان نظام را خنثی و مسیر صحیح را پیش روی مردم کشورمان قرار می دهند، خاطرنشان کرد: حضور اثربخش ائمه جمعه در جامعه سدی محکم در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha