پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد گفت: ادامه فتنه۸۸ باعث نابودی نظام اسلامی و تمام ملت ایران بدون نگاه به احزاب سیاسی می شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، به علل شکل گیری فتنه در سال 88اشاره کرد و گفت: نخستین علت، دشمنان داخلی و خارجی بودند که سالیان سال از هرگونه توطئه ای برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کردند.

مدیر حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: دومین علت، وجود افراد بی بصیرت بود که برخی آنها بدون اینکه متوجه شوند به جریان های ضدانقلاب چه شناسنامه دار و چه بدون شناسنامه وارد شدند.

وی با اشاره به اینکه اگر این فتنه ادامه پیدا می کرد مسلما تمام احزاب و گروه ها ضرر می کردند، تصریح کرد: دشمن هدف و کارش نابودی انقلاب اسلامی و ملت ایران است و کاری به گروه و حزب خاصی ندارد.

عضو شورای حوزه علمیه یزد به عوامل خنثی و نابودی فتنه 88 اشاره کرد و افزود: دو عامل بسیار مهم باعث از بین رفتن فتنه در کشور شد، یکی درایت و ذکاوت رهبر معظم انقلاب در آن زمان حساس و دیگری حضور بسیار چشمگیر مردم در صحنه بود.

 حجت الاسلام والمسلمین شمس اضافه کرد: در آن زمان افراد بسیاری که حتی در زمان انقلاب نیز فعالیت های خوبی برای پایداری نظام انجام داده بودند با بی بصیرتی کامل فریب دست های مخملی دشمن را خوردند و متاسفانه آتش دشمنی را شعله ور تر کردند که بحمدلله با حضور مردم این فتنه نیز خاموش شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: روحانیون بایستی فتنه های دشمنان را برای مردم تبیین کنند تا آنها نیز نسبت به این اقدامات شوم آگاه شوند و همه باید بدانند که طبق آیات قرآن کریم دشمن را باید بعنوان دشمن دید نه اینکه فقط نامی از آن برده شود، بلکه باید نسبت به تحرکات آنها نیز آگاهی داشته باشیم که خدای ناکرده با مشکل روبه رو نشویم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha