جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه ضربه جریان تحجر که مسیر روحانیت را غیرسیاسی جلوه می‌کند، از وهابیت بدتر است، تصریح کرد: امروز ایجاد دوگانگی در میان روحانیت به عنوان روحانی سیاسی و غیرسیاسی، بزرگترین خیانت به این قشر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در همایش بصیرت در مدرسه علمیه بقیه الله(عج) با اشاره به اینکه برخورد ائمه اطهار(ع) در زندگی انفعالی نبوده و ابتکار عمل به دست خود آنان بوده است، گفت: اهل بیت(ع) نقشه های دشمن را نقش بر آب می کردند نه اینکه تابع آنان باشند.
وی افزود: فراز و نشیب هایی که در زندگی اهل بیت(ع) بود ربطی به میزان ظلم، شقاوت و قساوت حاکمان آن دوران ندارد و بنی امیه، بنی عباس و ... در این جنایت ها با یکدیگر تفاوتی ندارند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه کسی که به دنبال کسب قدرت است این توجیه را دارد که هر جنایتی را برای دستیابی به قدرت و حفظ آن انجام دهد، گفت: ابزار یکی از این قدرت طلب‌ها زندانی کردن موسی بن جعفر(ع) برای حفظ قدرت بوده و مأمون نیز سیاست حضور امام در کاخ را اتخاذ کرده است؛ ولی در واقع هر دوی این حاکمان برای قدرت جنایت کردند.
وی با اشاره به اینکه در زمان عسکریین(ع) ابتکار عمل سازماندهی شیعه و یافتن قدرت تشکیلاتی برای حفظ هویت در دوران غیبت حضرت ولی عصر(عج) توسط آن حضرات اقدام شده است، اظهار کرد: حاکمان جائر در این دوران از امام عسکری(ع) به شدت وحشت داشتند و ایشان را تحت مراقبت و اختناق قراردادند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به آیه «قُلْ هَٰذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي(سوره يوسف/آیه ۱۰۸)»، گفت: با وجود غیبت امام زمان(عج)، مسیر دعوت «الی الله» بسته نشده است و روحانیت به عنوان سرباز آن حضرت می خواهد همان خط و دعوت به سوی خدا را ادامه دهند.
وی با بیان اینکه «ادعوا الی الله» تنها بیان احکام دین نیست، ابراز کرد: این امر در واقع دعوت بشر با همه لوازم و ابزار به سوی خداست و حوزویان برای ایفای این مسیر باید با بصیرت عمل کنند.
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه طلاب جوان باید فرصت امروز و در زمانی که دست مردم از دامن امام معصوم(ع) کوتاه استف نقش هدایتی خود را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: امروز جریان روحانیت به طوری قوی همه معادلات دشمن را بر هم زده و این عرصه همان میدان فعالیت و اهتمام یک طلبه است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت یک روحانی با 40 سال پیش که تنها یک مسجد را به طور محدود اداره می کرد، متفاوت است، تصریح کرد: در دنیایی که اسلام همه معادلات را بر هم زده و جمهوری اسلامی حرف اول در منطقه را می‌زند، نمی‌توان همانند چهار دهه قبل کار کرد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه ضربه جریان تحجر که مسیر روحانیت را غیرسیاسی جلوه می‌کند، از وهابیت بدتر است، تصریح کرد: امروز ایجاد دوگانگی در میان روحانیت به عنوان روحانی سیاسی و غیرسیاسی، بزرگترین خیانت به این قشر است.
وی محدود شدن روحانیت همانند 200 سال پیش را نقشه ای شیطانی از سوی استکبار دانست و گفت: طلبه تدوام بخش راه «مَنِ اتَّبَعَنِي» است و نباید در مقابل جریان سازی در درون جامعه و تلاش برای ریشه کن کردن راه پیامبر(ص) بی تفاوت بود.
آیت الله علم الهدی با اشاره به جریان کربلا و تنها گذاشتن امام حسین(ع) در روز عاشورا و سکوت و شک کسانی که بعد از این جریان «تواب» شده و شعار «یالثارات الحسین(ع)» را سر دادند، ابراز کرد: این افراد از نظر دیدگاه سیاسی با آن حضرت زاویه داشتند و ایشان را تنها گذاشته و سکوت کردند.
وی با بیان اینکه کوچکترین تامل در همه عرصه‌ها در برابر دشمن اشتباه است و نباید به خاطر شخصیت و جایگاه خود، بی تفاوت بود، گفت: امروز دشمن در عرصه های مختلف با ما می جنگد و اگر نسبت به این امر شک کنیم، فکری غلط و ضد دستور قرآنی «مَنِ اتَّبَعَنِي» است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: طلاب جوان در موقعیتی قرار دارند که باید با همه قدرت در خط رسول الله(ص) و ادامه مسیر «قُلْ هَٰذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي(سوره يوسف/آیه ۱۰۸)» اهتمام ورزند.
وی با اشاره به فرمایش امیرمومنان(ع) که به محمد بن حنفیه فرمودند: «اَعِرِ اللهَ جُمْجُمَتَکَ» یعنی سرت را به خدا عاریه بده، یادآور شد: این امر برای هر کسی که می خواهد سرباز امام زمان(عج) باشد و نوکری ایشان را بکند باید اینگونه باشد و در این مسیر بایستد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه باید محاسبه و تفکر کنیم که برای امام زمان(عج) چه فایده ای داریم، گفت: طلبه ای که نماز شب نخواند و تقوا نداشته و گناه کند، در هیچ جایی موفق نیست زیرا آن حضرت چنین فردی را نمی‌خواهند.

در این مراسم که با حضور برخی از علما، اساتید، روحانیون و طلاب مشهد برگزار شد، تعدادی از طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) به دست آیت الله علم الهدی به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

انتهای پیام ۲۵\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha