پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ در شاهرود

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به عملکرد انقلابی گری رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان فتنه ۸۸ بیان کرد: مقام معظم رهبری در جریان فتنه این سال دریکی از روزهای آن ایام، یکی از معاونین خود را صدا کردند و فرمودند که به فلان و فلان مجله بگوئید که در روشنگری برای مردم و کوبیدن دشمنان انقلاب اسلامی مبادا که افراطی صورت بگیرد و هرچه که هست را بیان کنید و در بیان مطالب حتی علیه دشمنان نیز افراط نکنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی شب گذشته در گردهمایی بصیرتی علما و روحانیون بسیجی شهرستان شاهرود به مناسبت حماسه 9 دی‌ماه «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» اظهار داشت: حماسه 9 دی‌ماه باید زنده نگه‌داشته شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر پاسداشت و زنده نگه‌داشتن حماسه 9 دی تأکید دارند و اینکه مردم نباید فتنه 88 را فراموش کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: در فتنه 88 دشمنان و متقابلین با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آموزش برخی از افراد ضد نظام را برای به‌کارگیری در فتنه 88 به دست گرفتند و افرادی را برای شکل‌گیری فتنه 88 در دبی ساماندهی و آموزش دادند.

وی افزود: در این فتنه تمام ظرفیت، توان و قدرت‌های غرب برای ضربه زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعال شد و تمام مخالفین و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سلطنت‌طلبان تا منافقین در فرانسه برای آموزش و برنامه‌ریزی جهت شکل‌گیری فتنه 88 گرد هم جمع شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی خاطرنشان کرد: در جلسه مخالفین و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در فرانسه منافقین گفتند که به‌شرط حذف آن‌ها از لیست تروریست‌های دنیا در برنامه‌ریزی فتنه 88 علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنند که این شرط آنان پذیرفته شد و آنان نیز در این برنامه‌ریزی‌ها حضور داشتند.

وی گفت: در فتنه سال 88 همه دشمنان و مخالفین با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی فعال و متمرکز شدند و به تعدادی از نیروهای داخل نظام نیز آموزش دادند و آن‌ها را به کشور بازگشت دادند؛ در فتنه 88 برای BBC ایستگاه در تهران ایجاد کردند و این شبکه در تهران استودیو و مکان داشت تا بتواند فتنه 88 را به‌راحتی پوشش خبری و رسانه‌ای بدهد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: در ایام فتنه 88 رؤسای جمهور غربی آمریکایی بدون استثنا یک روز در میان از فتنه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند و اظهارنظرهای مختلفی را ارائه دادند و در فتنه 88 به‌جز 3- 4 کشور دنیا همه یک‌طرف بودند و از فتنه دفاع می‌کردند.

وی بیان کرد: در جریان فتنه 88 رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) یک‌تنه در مقابل آن‌همه هجمه‌ها، صدمات و حمله‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کردند و به‌طور مرتب روشنگری و بصیرت افزایی برای مردم می‌کردند و فرمودند که «با تمام وجود از آرای مردم حمایت و صیانت می‌کنم».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی گفت: در جریان این فتنه برخی از افراد که در دولت فعلی هم حضور دارند بعدها به این نکته اقرار کردند که تقلبی در انتخابات سال 88 صورت نگرفته بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه هدف فتنه 88 براندازی دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی بود، گفت: در جریان این فتنه، کسی اهداف واقعی فتنه گران را درک نمی‌کرد و کمتر کسی بود که از هدف واقعی این افراد مطلع باشد؛ اما فتنه گران با هتک حرمت عاشورای حسینی ماهیت و ذات خود را برای مردم انقلابی نمایان کردند.

وی با بیان اینکه برخی در جریان فتنه 88 ساده‌لوحانه در آن زمان «با وجود آشکاری اهداف فتنه گران» می‌گفتند که ببینید شاید حرف‌هایشان در خصوص تقلب در برگزاری انتخابات درست باشد، افزود: اگر این افراد ساده‌لوح در زمان امیرالمؤمنین امام علی (ع) نیز بودند در موضوع رفتار و عملکرد خوارج، کارشان بسیار دشوار و سخت می‌بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی با اشاره به عملکرد انقلابی گری رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان فتنه 88 بیان کرد: مقام معظم رهبری در جریان فتنه این سال دریکی از روزهای آن ایام، یکی از معاونین خود را صدا کردند و فرمودند که به فلان و فلان مجله بگوئید که در روشنگری برای مردم و کوبیدن دشمنان انقلاب اسلامی مبادا که افراطی صورت بگیرد و هرچه که هست را بیان کنید و در بیان مطالب حتی علیه دشمنان نیز افراط نکنید.

وی با بیان اینکه حادثه 9 دی در سال 88 تیر خلاصی به همه توطئه‌ها، دشمنی‌ها و هجمه‌های دشمنان انقلاب اسلامی و فریب‌خوردگی‌ها بود، گفت: باوجوداین اتفاقات به‌راستی‌که حماسه 9 دی‌ماه «یوم‌الله» محسوب می‌شود و حماسه 9 دی نعمتی برای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اگر امروز نگرانی در کشور وجود دارد نگرانی از آمریکا نیست و نگرانی از سستی خودمان است، افزود: باید مراقب افراد داخل کشور بود و مطلقاً نگرانی‌ها از آمریکا نیست؛ یک دغدغه جدی وجود دارد و آن اینکه توطئه نارضایتی و ضعف عملکرد اقتصادی شاید نقشه‌ای برای روبروی هم قرار دادن مردم با انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha