پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ در شاهرود

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه روحانیت به ابزار روز برای تبلیغ دین مجهز شوند، گفت: به‌روزرسانی شیوه‌ها و روش‌های تبلیغی اسلام در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی، چهارشنبه‌شب در حاشیه افتتاح مرکز تخصصی تبلیغ «شعبه ثقلین» شهرستان شاهرود در جمع طلاب و روحانیون با اشاره به اهمیت جایگاه تبلیغ در جامعه اظهار داشت: روحانیت و مبلغان دین مبین اسلام در جامعه امروز باید به دنبال تغییر روش‌های تبلیغی خود باشد و آنچه در جامعه مهم است تغییر روش‌ها بوده زیرا محتوا هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند و حلال و حرام اسلام تا قیامت یکی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: امروز روحانیت باید از ابزار نوین و به‌روز برای تبلیغ دین استفاده کنند و دیگر روش‌های قدیمی و سنتی در جامعه امروز با پیشرفت عصر تکنولوژی جواب نمی‌دهد و هرچه زمان می‌گذرد تکنولوژی‌ها پیشرفت بیشتری را دارند و ازاین‌جهت باید از این ابزارها در مسیر درست و تبلیغ اسلام بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه اگر به فضای روز و ابزار نوین مجهز نباشیم میدان را می‌بازیم، افزود: مهم‌ترین موضوعی که امروز دشمنان در فضاهای مجازی نشانه گرفته‌اند، موضوع اعتقادات است؛ روحانیت باید به سلاح روز مجهز باشد تا بتوانم علوم دینی و معارف اسلامی را در قالب‌ها، شکل‌ها و روش‌های مختلف برای مخاطبان خود ارائه دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی با انتقاد از عدم وجود روحانیت هنرمند در تبلیغ خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه امروز در عرصه رسانه‌ها در میان روحانیت انسانی را نداریم تا او را برای تلویزیون بفرستیم تا با زبان هنر برای مردم از علوم دینی و معارف اسلامی سخن بگوید و این ضعفی است که باید در برنامه‌های آتی حوزه علمیه مرتفع شود.

وی با تأکید بر به‌روزرسانی شیوه‌ها و روش‌های تبلیغی روحانیت در جامعه افزود: در هر عصر و زمانی باید با ابزار و روش و شیوه‌های همان زمان برای رساندن پیام و مفاهیم استفاده کرد و روش‌ها و شیوه‌های قدیمی در عصرهای جدید و بروز جواب نمی‌دهد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور گفت: در دورانی شاهد بودیم که تلفن وجود نداشت اما با گذشت زمان تلفن‌های سیمی سپس بی‌سیم و امروز در عصر پیشرفت تکنولوژی با ابزارهایی مواجه هستیم که با گذشت کمترین زمان پیام و مطالب و مفاهیم ما را به دنیا مخابره می‌کند.

وی بیان کرد: طلاب، روحانیت و مبلغان باید این فرصت کم‌نظیر را قدر بدانند و از این ابزار در راستای ترویج و تبلیغ علوم دینی و معارف اسلامی گام بردارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی با بیان اینکه در زمان پیامبران الهی حتی نیز شیوه‌ها و روش‌ها و ابزار آنان برای تبلیغ متفاوت بوده است، گفت: شیوه‌ها و روش‌های تبلیغی و دعوت مردم توسط پیامبران الهی و نیز معجزه‌ها و ابزار آنان متفاوت بوده است که این نیز خودش درسی برای انسان برای بهره‌گیری از ابزارهای روز و نوین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha