جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: جوان باید به ادبیات دینی معرفی شود؛ نه سن شناسنامه ای؛ حبیب بن مظاهر نمونه ای از جوانمردان بود که امام حسین (ع) را تنها نگذاشت و در تعریف دین، جوانمرد شناخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در نخستین اجلاسیه بین المللی جوانان رضوی در مشهد مقدس با تبریک ایام ولادت امام حسن عسگری (ع) و ولادت حضرت مسیح گفت: با پشتوانه هجرت اجباری و الزامی امام رضا (ع) به خراسان سه هجرت در کشور ما صورت گرفت.

وی افزود: این امام رئوف در مسیری که در حال حرکت به سمت خراسان بودند، مردم را از چشمه جوشان معرفت و محبت اهل بیت (ع) سیراب کردند و مروج دین الهی شدند.

وی ادامه داد: پس از امام رضا (ع) خواهر بزرگوار ایشان حضرت معصومه (س) برای معرفی وجایگاه ولایی علی بو موسی الرضا (ع) و معرفی ولی خدا به قم آمدند و مرکز ایران را هدف قرار دادند و امروز این شهر کانون شیعیان اهل بیت(ع) در جهان است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: هجرت سوم مربوط به حضور احمد بن موسی و برادرش علاءالدین از بحرین به جنوب شرقی ایران بود که امروز به مرکز شیعیان تبدیل شده است و امام رضا (ع) خواهر و برادرش با حضور در ایران به دنبال معرفی ولایت فقیه بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: فعالیت سخت افزارانه و تولید برنامه و محتوا در مساجد و کانون هاست که استمرار آن سه هجرت معنوی و دینی را نشان می دهد؛ اما در کنار بحث سخت افزاری باید موضوع نرم افزاری این طرح که همان بیان و رواج توحید و ولایت و معاد است مدنظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: دوستانی که در این تشکیلات فعالیت می کنند باید خودشان از نظر معنوی و محتوای دینی مجهز به معارف دینی باشند و با ادبیات نهج البلاغه با یکدیگر صحبت کنند و جوان رضوی باید به جایگاهی برسد که از دیگران در بحث معرفت های دینی بالاتر باشد.

وی اظهار کرد: سال به سال عمق معرفت مردم و جوانان ما افزایش می یابد که باید این موضوع به خوبی مدیریت شود و ما یک جوان داریم و یک جوانمرد؛ جوانی در دست ما نیست؛ اما جوانمردی در اختیار ماست و جوانان رضوی باید منشأ و کارخانه تربیت جوانمرد باشند و جوانمردان را تحویل جامعه دهند.

نماینده ولی فقیه در قزوین تصریح کرد: جوانمرد کسی است که غیرتمند است و نمی تواند در مقابل ظلم و ستم بیگانگان و دشمنان سکوت کند و اهل امر به معروف و نهی از منکر است که نمونه این جوانمرد مرحوم آیت الله شالی و آیت الله باریک بین و سردار سلیمانی است.

امام جمعه قزوین در پایان خاطرنشان کرد: جوان باید به ادبیات دینی معرفی شود؛ نه سن شناسنامه ای؛ حبیب بن مظاهر نمونه ای از جوانمردان بود که امام حسین (ع) را  تنها نگذاشت  و در تعریف دین، جوانمرد شناخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha