پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار  اعضای هیئت‌مدیره مرکز حقوقی حصا با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: برمسئولان حوزه‎های علمیه است تا با برنامه ریزی دقیق و هدفمند زمینه رونق روحیه پژوهشگری را در طلاب جوان ایجاد نموده و ضمن شناخت استعدادهای برتر و حمایت از آنها در ترویج فضای نوآوری علمی درحوزه های علمیه کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی به نهمین جشنواره علامه حلی  که امروز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم برگزارشد، به شریح زیر است.

لازم می‌دانم تشکیل این جشنواره پژوهشی را به همه دست‌اندرکاران و همه شما عزیزان شرکت‌ کننده تبریک بگویم،

عالمان بزرگوار شیعه در طول تاریخ همواره پیشگامان عرصه تحقیق نوآوری و تولید علم بوده‌اند.

پویایی فقه شیعه برگرفته از نگاه بلند فقهایی است که در مکتب اهل بیت (ع) درس تعقل و تدبر را آموخته‌اند.

جما‌ل‌الدین حسن بن یوسف بن مطهر معروف به علامه حلی، یکی از اندیشمندانی است که در عمر برپرکت ۸۰ ساله خود به نشر علوم و معارف اهل بیت(ع) پرداخت و آثار فقهی و اصولی و کلامی فراوان و کتاب‌های ادبی تفسیری متعددی از خود با یادگار گذاشت.

تلاش ها و مجاهدت های این عالم کم نظیر تا جایی بود که پیش از بلوغ و در دوران کودکی به مقامات عالی علمی و درجه اجتهاد نائل آمد.

امید است که طلاب جوان ضمن مطالعه آثار بزرگان و علمای سلف؛ همانند علامه حلی و شناخت نیازهای روز جامعه دامن همت به کمر زده و در نشر و گسترش معارف ناب اهل بیت(ع) و پاسخگویی به شبهات مخالفان و دشمنان تلاش مضاعف نمایند.

برمسئولان حوزههای علمیه است تا با برنامه ریزی دقیق و هدفمند زمینه رونق روحیه پژوهشگری را در طلاب جوان ایجاد نموده و ضمن شناخت استعدادهای برتر و حمایت از آنها در ترویج فضای نوآوری علمی  درحوزه های علمیه کوشا باشند.

در پایان از تمامی مسئولان و برگزیدگان جشنواره علامه حلی که رقابت علمی سازنده و موثری را دربین طلاب جوان و مستعد کشور ایجاد کرده اند تشکر نمونده و برای موفقیت همه طلاب جوان و اساتید محترم دعا می کنم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha