پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد هادی عبدخدایی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما به دنیا فخر می فروشیم و افتخار می کنیم که در رأس مملکت ما فقیه جامع الشرایطی با ویژگی های تعیین شده در قانون قرار دارد و انصافاً طرحی بهتر از ولایت فقیه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی عبدخدایی شب گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع) در مدرسه علمیه فاضلیه برگزار شد، با اشاره به آیه «قُلْ هَذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَى بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي وَسُبْحَانَ اللَّهِ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ» (یوسف/ 108)، گفت: بصیرت یک واژه قرآنی است که همراه با مشتقّاتش ده ها بار در این کتاب الهی آمده است که به جنبه های معنوی توجه دارد و در واقع بینایی و بینش باطنی و واقعی است.
وی افزود: همه دستورات قرآن در مورد تفکر، تفقه، تعقل و تدبر، برای ایجاد بصیرت در انسان مورد تأکید قرار می گیرد.
منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اسلام دین بصیرت است و بر روی این موضوع حساب خاصی باز کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص)  23 سال زجر کشید و تلاش کرد و مصیبت دید تا این که حکومتی تشکیل داد، اما آیا می شود به فکر ادامه دهنده راه خود و تبیین کننده احکام دین نباشد و برای بعد از خود هیچ اندیشه و برنامه ای نداشته و مردم را بلاتکلیف گذاشته باشد؟
وی ادامه داد: پیامبر (ص) در سفرهای بسیار کوتاه برای خود جانشین معیّن می کردند و هیچ مسافرتی را بدون تعیین جانشین آغاز نکردند؛ بنابراین پیامبری که برای مسافرت یک روزه مردم را بی سرپرست نمی گذاشته، قطعاً برای پس از مرگ خود نیز جانشینی تعیین کرده است و فهم این مطلب مثالی برای مفهوم بصیرت است. 
حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی اظهار کرد: پیامبر (ص) به صُور مختلف علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرده اند، چراکه دین نیاز به مبیّن و مستحفظ دارد.
وی گفت: اسلام عهده دار دنیا و آخرت مردم است و قوانین و مقررات متعددی را برای اصلاح زندگی دنیای انسان ها در عرصه های گوناگون ارائه کرده است که نیاز به نگهبان و بیانگر دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در 260 سال پس از رحلت پیامبر (ص) ائمه (ع) این مهم را به بهترین شکل محقق ساختند و باز نمی توان تصور کرد که ائمه (ع) جامعه را به حال خود رها کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی بیان کرد: پیامبر (ص) دو برنامه کلی داشتند؛ هدایت و مدیریت مردم که اختلافات پس از ایشان مربوط به بخش دوم است و حتی دشمنان اهل بیت (ع) به برتری علمی و معنوی ایشان اعتراف داشتند.
وی اضافه کرد: دین کاملی که قرآن ادعای آن را دارد نمی تواند در دوران غیبت و در ابعاد هدایتی و مدیریتی بدون طرح و برنامه باشد و فهم این مطلب به معنای بصیرت است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: امام زمان (عج) در دوران غیبت اصل هستند اما در احکام و مدیریت جامعه نائب دارند تا شیعه بی سرپرست نباشد و تشکیلات داشته باشد تا مورد تهاجم بیگانگان قرار نگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی ادامه داد: اصل ولایت فقیه یعنی این که باید فقیه اسلام شناس، آگاه به تمام معنا، متدین، باتقوا، عادل، مدیر و مدبّر و مسلط به سیاست داخلی و خارجی که هم دین را بشناسد و هم دنیا را در رأس جامعه قرار گیرد.
وی ابراز کرد: ما به دنیا فخر می فروشیم و افتخار می کنیم که در رأس مملکت ما فقیه جامع الشرایطی با ویژگی های تعیین شده در قانون قرار دارد و انصافاً طرحی بهتر از ولایت فقیه وجود ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: برخی در زندگی سردرگم هستند و تصمیم مشخصی نسبت به آینده ندارند؛ در حالی که مومن پایان راه خود را می بیند و از مسیر آگاهی کافی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی در پایان با بیان این که طلاب باید با نیت خدمت به دین و امام زمان (عج) وارد حوزه علمیه شده باشند، گفت: اگر کسی بخواهد دین را وسیله رسیدن به منافع مادی و دنیایی از جمله ریاست و ثروت قرار دهد، مرتکب بدترین کارها شده است و اگر از این طریق به منافعی هم برسد، مغلوب و شکست خورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha