چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قرآن کریم

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از تمدید مهلت ثبت‌نام شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تا ۳۰ دی‌ماه خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به مهلت تعیین‌شده برای ثبت‌نام در این آزمون از 18 آذرماه تا 20 دی‌ماه، اظهار داشت: با توجه به استقبال مخاطبان از این برنامه‌ها این مهلت تا 30 دی‌ماه تمدید شده است.

وی افزود: نام‌نویسی در این دوره قرآنی به صورت اینترنتی در قالب 24 رشته حفظ قرآن کریم، سه رشته ترجمه و مفاهیم ، چهار رشته معارف اهل‌بیت(ع) از طریق پایگاه www.quranedu.ir  انجام می‌شود و هر نفر می‌تواند هم‌زمان در چهار رشته شرکت کند.  
حجت‌الاسلام صالحی نیا گفت: این آزمون 10 اسفندماه به طور متمرکز توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: آزمون‌های قرآنی مشابه این دستگاه‌ها در سنوات گذشته به‌صورت منفرد برگزار می‌شد اما امسال برای نخستین بار به‌طور مشارکتی، متمرکز و با عنوان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هدف از برگزاری این آزمون را تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی مؤسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم، جهت‌دهی آموزش‌های قرآنی در مؤسسات قرآنی و شناسایی و به‌روزرسانی بانک اطلاعات قرآن کشور و استعدادهای درخشان قرآنی عنوان کرد.

وی هزینه نام‌نویسی برای هر رشته را 40 ‌تا 50 هزار ریال عنوان کرد و گفت: منابع آزمون‌های 24 گانه به همراه نمونه سؤالات آزمون‌های ادوار گذشته در سایت www.quranedu.ir  در دسترس عموم قرار دارد.

حجت‌الاسلام صالحی نیا از اولویت‌های این اداره کل را انجام برنامه‌های قرآنی و مشارکت افراد در فعالیت‌های قرآنی دانست و اظهار داشت: طی دو سال اخیر با مشارکت آموزش‌وپرورش، این مسابقات در سطح دانش آموزان زیر 18 سال برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر موازی کاری و حاشیه کاری در اجرای این برنامه‌ها، تصریح کرد: در سال جاری برای نخستین بار این آزمون هم‌زمان با سراسر کشور با مشارکت اداره کل ارشاد در رشته‌های مختلف قرآنی برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی با اشاره به اعطای گواهینامه پایان دوره به برگزیدگان این آزمون، گفت: این در حالی است که افرادی که رتبه 95 به بالا کسب کرده باشند نیز تقدیر ویژه خواهند شد.

وی در پایان از متقاضیان درخواست کرد فرآیند نام‌نویسی را به روزهای آخر موکول نکنند و هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت اطلاعاتشان در سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha