جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی باید از الگوهای تراز اسلامی بهره ببریم، گفت: باید رفتار و گفتار خود را با قرآن و سنت نبوی تطبیق دهیم و بر اساس آن کار کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب و اساتید حوزه علمیه استان، با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی باید از الگوهای تراز اسلامی بهره ببریم، گفت: باید رفتار و گفتار خود را با قرآن و سنت نبوی تطبیق دهیم و بر اساس آن کار کنیم.

وی با اشاره به دو عامل مهم که باعث سقوط و توقف انسان است، افزود: نخستین عامل بیرونی است؛ مثل دوست ناباب و محیط گناه‌آلود و همچنین اموری که مطلوب نیست.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: دومین عامل و مهم‌ترین عامل سقوط انسان، عامل درونی نفس است که دنیاگرا و تمایل گرا به اموری است که انسان را از خدا دور می‌کند؛ ازاین‌رو اگر عامل درونی سقوط کند یا مهار شود عامل بیرونی به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند به انسان حمله کند.

وی تصریح کرد: عاجزترین انسان کسی است که نمی‌تواند نفس خود را اصلاح کند و دشمن‌ترین دشمن انسان هم نفسی است که در درون ما قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تعامل، همکاری و همفکری با نهادهای فرهنگی به‌ویژه حوزه‌های علمیه باعث پیشبرد بهتر اهداف و برنامه‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: فعالیت طلاب، روحانیان و مبلغان منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ ناب اسلامی می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی، تعامل و همکاری حوزه علمیه در اجرای طرح‌های مختلف ازجمله اعزام مبلّغان و مبلغات به مراسم و جلسات و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای طلاب می‌توان سطح علمی جامعه و مبلغین و مبلغات را افزایش داد.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: برنامه نهاد تبلیغات اسلامی در استان در راستای ارتقای فرهنگ دینی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که با همکاری طلاب، روحانیون و مبلغان و به یاری خداوند متعال در آینده شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء فرهنگ ناب اسلامی در استان خواهیم بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: نشر آموزه‌های دینی از زبان مبلغین، تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، در عصر غیبت از لحاظ دینی موقعیت ویژه‌ای دارند، حوزه را سازندگان فردای این جامعه و همه جوامع مسلمان دانست و خاطرنشان کرد: پاسداری از ایمان جامعه اسلامی و حفظ و ترویج ارزش‌های الهی از جمله وظایف حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha