جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی

حوزه/ مرحوم هاشمی اهل نقد بود، کینه ای از کسی نداشت؛ اگر کسی به فکر ایشان نقدی داشت، خیلی ساده نقد می کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، محمد رضا بهشتی صبح امروز در همایش بررسی شخصیت اندیشه اخلاق مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که درسالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد به جایگاه شخصیتی و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آن مرحوم از برجسته ترین شخصیت ها در نظام وانقلاب و حتی در مباحث اخلاقی بود و  توانست خدمات خوبی از خود به یادگار گذارد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه انسان باید در مباحث اخلاقی تنها وابسته و گرفتار الفاظ واژگانی اخلاقی نباشد، بلکه باید کاری کند که اخلاق از درون عمق جان او برخیزد و تجلی یابد و بنیادی شود، افزود: این چنین اخلاق به الزاماتی نیاز دارد و برای رسیدن به اخلاق بنیادی باید خیلی تلاش کرد.
وی درادامه گفت: آیت الله هاشمی حقیقتا  معنای حقیقی سعه صدر را در خود  تجلی داده است. او از کسانی بود که در طول دوران انقلاب برای پاسداری از آرمانهای انقلاب مجاهدانه تلاش می کرد.
بهشتی گفت: براساسا اسناد ساواک مرحوم هاشمی از جمله کسانی بود که در زیر انواع شکنجه رژیم، سعه صدر و تحمل فراوانی داشت وشادی مبارزه را می شد از چهره ایشان دید.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: مرحوم هاشمی مرد بحران در نظام و انقلاب و در شرایط  دشوار امیداوار به آینده نظام و انقلاب بود.
وی افزود: مرحوم هاشمی  اهل نقد بود، کینه ای از کسی نداشت؛ اگر کسی به فکر ایشان نقدی داشت، خیلی ساده نقد می کرد.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: او فردی خادم برای نظام و انقلاب و تکیه گاه برای کشور بود و با رفتن ایشان ثلمه ای به کشور وارد شد.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha