پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست علمی

حوزه/ کرسی ترویجی، نقد و عرضه ایده علمی "اعتبار در تفسیر از دیدگاه هرش" در سالن جلسات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، ارایه دهنده بود و حجج اسلام و المسلمین واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی و خسروپناه، رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران ناقدان علمی این جلسه بودند.

همچنین دکتر ابراهیم علیپور نیز دبیر علمی این نشست بود که در تالار خواجه نصیرالدین طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری در این جلسه با بیان این که به دلایلی در حال حاضر دانشجویان فلسفه چندان با مبانی هرش در باب اعتبار تفسیر آشنایی ندارند، گفت: مبانی کتاب دکتر هرش تاثیر بسیار زیادی در نقد مبانی تفسیری دارد و لذا چنانچه دانشجویان و محققان اطلاعات لازم این کتاب را داشته باشند، می‌توانند در زمانه حاضر در نقد آثار علمی، عملکرد بهتری داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه نیز بیان داشت: ترجمه و تحلیل آثاری چون کتاب هرش حاکی از آن است که ما در حال حاضر توانمندی لازم برای تفسیر مباحث مختلف علمی را داریم و لذا باید این کرسی های نظریه پردازی و نقد علمی با قوت تداوم پیدا کند.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha