پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عادل

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه آن چیزی که امروز در بین مردم می‌تواند فرهنگ وقف را نهادینه کند قطعا رسانه است، تصریح کرد: بهره‌گیری از رسانه‌ها خود علم و هنر است و در این راه اول باید اصل رسانه را شناخت و سپس مخاطب اطلاع رسانی و رسانه را شناخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل عصر امروز در دیدار با مدیرکل صدا وسیمای مرکز قزوین به مسئله وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر سنت حسنه وقف این فضیلت پرارزش برای جامعه به خوبی تبیین شود، مردم نیکوکار، مؤمن و خیرخواه، مشتاقانه به سوی آن می شتابند، لذا برای شناساندن و تبلیغ آن باید به سراغ هنر و رسانه رفت که نقش بسزایی در ترویج و تبلیغ شعائر اسلامی دارند.

وی افزود: وقف یکی از نیکی های بزرگ و عظیم و همیشه سود رسان محسوب شده که از نظر اخلاقی، بارزترین تجلی روحیه تعاون اجتماعی و پیشی گرفتن در نیکی هاست.

وی بر ضرورت بکارگیری جاذبه و ظرفیت هنر در گسترش فرهنگ وقف  اشاره وخاطرنشان کرد: تبلیغ در حوزه دین و ارزش های اسلامی یک رکن اساسی در فرآیند هویت سازی جامعه اسلامی است و در این راستا باید در قالب ها و صورت های گوناگون ارائه شود تا زیبایی های ارزش های اسلامی بر همگان نمایان گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عادل با اشاره به اینکه اگر بخواهیم سنت حسنه وقف در جامعه نهادینه شود راهی جز این نداریم که از رسانه‌ها به عنوان یک منبع قدرت عظیم در این زمینه بهره بگیریم، گفت: البته در این راه باید رسانه‌ها را بشناسیم زیرا شکل رسانه‌های کنونی با گذشته تغییر کرده و این تغییر مستمر است و هر روز با شکلی جدید، ابزارهایی نوین نقش آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آن چیزی که امروز در بین مردم می‌تواند فرهنگ وقف را نهادینه کند قطعا رسانه است، تصریح کرد: بهره‌گیری از رسانه‌ها خود علم و هنر است و در این راه اول باید اصل رسانه را شناخت و سپس مخاطب اطلاع رسانی و رسانه را شناخت.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد : باید به سمت ترویج فرهنگ وقف گام برداریم و از سوءاستفاده از موقوفاتی که موجب عدم رونق وقف در جامعه می‌شود، جلوگیری کنیم.

سپس مهندس معصومی فر با اشاره به فرهنگ ترویج وقف در جامعه ادامه داد: امروز با نیاز روز جامعه و تکنولوژی روز دنیا می‌طلبد وقف هنری خود را در ساخت فیلم، نماهنگ و تله‌ف یلم ساخته شود، چراکه نیازهای جامعه امروز عوض شده است و موارد فاخری باید به منصه ظهور برسد.

وی افزود: در صورت وجود منابع این امکان وجود دارد که هر روز برنامه وقفی در مرکز صدا و سیمای مرکز قزوین داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha