پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام هادی شفیع‌زاده - مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف

حوزه/ مدیرکل اعزام مبلغ و امور روحانیون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: حوزه‌های علمیه باید پشتوانه وقفی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام هادی شفیع‌زاده، ظهر امروز در اولین همایش آموزشی مبلغان بومی استان سمنان در جمع طلاب و روحانیون سمنان در امامزاده یحیی (ع) شهرستان سمنان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید پشتوانه وقفی داشته باشند، اظهار داشت: کم‌کاری ما در حوزه فرهنگ‌سازی مقوله وقف در جامعه سبب کاهش آثار وقف در حوزه مراکز دینی شده است.

مدیرکل اعزام مبلغ و امور روحانیون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: باید فرهنگ وقف در حوزه مراکز دینی و علوم و معارف اسلامی گسترش یابد و با گسترش این فرهنگ بسیاری از نیازهای حوزه و دانشگاه حل می‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید به سمتی پیش برویم که مراکز دینی در جامعه پشتوانه وقفی داشته باشند، افزود: موقوفات زیادی در کشور وجود دارد اما موقوفات مراکز دینی باید توسعه و گسترش یابد.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده خاطرنشان کرد: 500 مدرسه علوم دینی، 40 دانشگاه، 479 مرکز ورزشی، 400 مرکز درمانی و 79 هزار و 500 مسجد در سطح کشور موقوفه هستند.

وی با بیان اینکه اگر حوزه‌های علمیه بخواهند استقلال داشته باشند باید پشتوانه مالی داشته باشند تا بتوانند مؤثر واقع شوند، افزود: باید به سمتی پیش برویم که مبلغ گسترش و توسعه فرهنگ وقف در جامعه باشیم و امروزه حوزه علمیه نیازمند کمک و یاری ما هستند تا وضعیت ما بهتر از این شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha