پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
راشد

حوزه/ وی در توصیه به روحانیون مبنی بر مسئولیت پذیری و اجر اخروی هدایت انسان ها ابراز کرد: رهبری و راهبری کردن مردم بزرگترین خدمت به آنان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی در گردهمایی روحانیون و ائمه جماعات استان اصفهان در مسجد لسان‌الارض  پیرامون ضرورت اخلاص عمل در کارها عنوان کرد: گاهی افراد کارهای خیری را انجام می‌دهند؛ اما روز قیامت با توجه به اینکه نیتشان خالص و برای خدا نبوده چیزی طلبکار نیستند چراکه نیتشان مادی بوده و در دنیا به نیتشان رسیده اند.

وی با بیان اینکه خانه عنکبوت علی رغم اینکه از محکم ترین بنیان هاست، بر سست ترین مکان ها بنا می‌شود افزود: قرآن علت سستی خانه عنکبوت را اینگونه معرفی می‌کند که عنکبوت به خواسته خود خانه بنا کرد و از سست ترین خانه ها شد اما زنبور عسل به امر ما در ارتفاعات خانه بنا کرد و از محکم ترین خانه ها خانه زنبور عسل است براین اساس اگر بخواهیم خودسرانه در زندگی جلو برویم اساس و بنیانی نخواهیم داشت و نابود خواهیم شد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به وقایع کربلا ابراز کرد: برخی علت ماندگاری و حیات واقعه کربلا را فجیع بودن آن می‌دانند در حالیکه حوادثی فجیع تر از کربلا در تاریخ بوده است اما اگر در کلمات اباعبدالله بنگریم علت این ماجرا به وضوح بیان شده اس.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام و عبدالله ابن زبیر هر دو بیعت نکردند و مدینه را ترک کردند تصریح کرد: کارهایی که امام حسین(ع) و عبدالله ابن زبیر علیه دستگاه اموی انجام دادند بسیار به هم شباهت دارد اما اباعبدالله علیه السلام در تاریخ می‌ماند چون قیامش برای خدا بود و عبدالله بن زبیر که خود  با هدف دنیا پرستی با جریان اموی درگیر بود هیچ نامی باقی نمانده است.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به آیه من عمل صالحا ... تاکید کرد: قرآن شرط پذیرش اعمال صالح را ایمان معرفی می‌کند براین اساس افراد زیادی کارهای نیک انجام می‌دهند اما فقط از عده‌ای پذیرفته می‌شود که با ایمان باشند و کارها را بر اساس خلوص نیت انجام دهند.

وی با بیان اینکه هیچ موقع طلبه بودن سخت تر از امروز نبوده خاطرنشان کرد: نگاه مردم در امور اقتصادی به روحانیون است لکن اگر اخلاص نداشته باشیم دنیا و آخرت خود را باخته ایم

وی در توصیه به روحانیون مبنی بر مسئولیت پذیری و اجر اخروی هدایت انسان ها ابراز کرد: رهبری و راهبری کردن مردم بزرگترین خدمت به آنان است.

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان اینکه اول انقلاب برخی با اینکه روحانی در شغل نظامی باشد مخالف بودند تاکید کرد: تنها کسی که به حضور در جریان نظامی اعتقاد داشتند رهبر انقلاب بودند حال می بینیم اگر روحانیون  به ارتش نرفته بودند قرآن و نهج البلاغه در ارتش ورود نمی‌کرد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: هرکس ظاهرش بهتر از باطنش باشد روز قیامت از همه آبرویش کمتر است، اگر می خواهید بدانید در قیامت سربلند یا خیف خواهید شد به اوایل سوره احزاب اواخر سوره مومنون و سوره قارعه مراجعه کنید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha