جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ کارگاه آموزشی ویژه مبلغان طرح هجرت مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، حضور مستمر روحانیت در جامعه را موجب کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در گردهمایی روحانیان طرح هجرت استان که در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد، با اشاره به این که تجربه ثابت کرده هر جا حضور روحانیت پررنگ تر باشد هجمه های فرهنگی دشمن نیز کاهش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های تبلیغی موجود در جهت تقویت و رشد باورهای دینی جامعه به خوبی استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران، این اقدام ارزشمند طلاب و مبلغان دینی در هجرت به مناطق محروم و روستایی را یک نوع جهاد تبلیغی در راستای تقویت دین و ارزش های دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از ارزش های دینی و اسلامی همواره مهم ترین دغدغه روحانیت بوده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت بدون هیچ چشم داشتی همواره در میدان دفاع از دین و انقلاب حاضر بوده است، تصریح کرد: روحانیت انقلابی دفاع از دین و انقلاب را  تکلیف و وظیفه ذاتی خود می داند و همواره با همه توان در این مسیر حاضر بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی با رها کردن خانه و خانواده خود به مناطق دور افتاده و محروم اعزام می شوند تا بتوانند در جهت تبلیغ دین و انقلاب گام مثبتی بردارند، خاطرنشان کرد: این حرکت مبلغان دینی یک نوع جهاد فی سبیل الله است که به طور حتم از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیاری نیز برخوردار است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و روحانیت در طول تاریخ همواره مهم ترین دغدغه آنها حفظ و حراست دین و ارزش های اسلامی بوده است، تصریح کرد: در طول تاریخ نیز شخصیت های دینی بسیاری در راه حفظ دین به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که روحانیت تنها قشری است که می تواند با زبان گویای خود به شبهات پاسخ مناسب دهد و جامعه دینی را در مسیر رشد و تعالی رهمون سازد، خاطرنشان کرد: روحانیت با آگاهی دادن به جامعه، مسیر صحیح زندگی را به عموم مردم نشان می دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران، وظیفه دستگاه های فرهنگی و تبلیغی در مقابله با معضلات فرهنگی و اجتماعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز برای کاهش ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی نیازمند یک مدیریت صحیح در عرصه دینی و فرهنگی کشور هستیم.

وی با بیان این که امروز دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و آرمان های اصیل آن تلاش می کند هویت دینی را در جامعه کمرنگ کند، خاطرنشان کرد: برای مقابله با این هجمه دشمن باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت ارزش های اصیل انقلاب استفاده کنیم.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که نباید بگذاریم آرمان های اصیل انقلاب دچار خدشه شود، تصریح کرد: تضعیف آرمان های اصیل انقلاب اسلامی موجب تحقق اهداف شوم دشمنان در ضربه زدن به این نظام دینی می شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره این که مسأله هجرت در تبلیغ دین از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مبلغان دینی در اوج مظلومیت و گمنامی به تبلیغ دین و ارزش های الهی در میان مردم مشغول هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مناطقی که در آنها روحانی حضور دارند با مناطقی که از نعمت مبلغ دینی بی بهره هستند به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: حضور یک روحانی در هر منطقه رشد، رونق و گسترش فعالیت های دینی و فرهنگی را موجب می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از روستاها به دلیل عدم بهره مندی از نعمت روحانیان از لحاظ دینی، فرهنگی و حتی عمران و آبادی در یک وضعیت نامطلوبی به سر می برند، خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد که مردم از حضور مستمر روحانیان در مناطق محروم و روستایی رضایت کامل دارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که دشمن از حضور روحانیت در جامعه بسیار هراسان است، گفت: هر جا که یک روحانی و مبلغ دین حضور دارد، دشمن جرأت ترویج عقاید و افکار ضد دینی خود را در آن نقطه ندارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha