جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نبوی تبلیغ در سمنان

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با انتقاد از اینکه روحانی خبره و اهل‌فن در عرصه هنر نداریم، گفت: از بس‌ که هنر را در قالب دین ندیده‌ایم تصور داریم که هنر ابتذال است و به دنبال آن نمی‌رویم و این‌یک ضعف است برای ما که باید این ضعف برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی، عصر امروز در جمع معاونین تبلیغ استان سمنان و مدیران مدارس علمیه سطح این استان در سالن اجتماعات آیت‌الله عالمی (ره) مدرسه علی ابن موسی‌الرضا (ع) سفیران هدایت شهرستان سمنان با اشاره به ویژگی‌های لازم برای طلاب اظهار داشت: در دنیای طلبگی باید طلبه با تقوا تربیت کنیم ولو اینکه درس‌خوان نباشد و طلبه‌ای که با تقوا شد سراغ درس هم می‌رود و مهم‌ترین عنصر تحصیل در حوزه علمیه اخلاق است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: در عرصه تبلیغ طلبه با تقوا خطرناک نیست و وقتی بلد نباشد می‌گوید که بلد نیستم و مبلغان باید کلمه «نمی‌دانم» را تمرین کنند تا درجایی که نمی‌دانند این پاسخ را بدهند.

وی با بیان اینکه اولین عنصر لازم برای تحصیل طلاب در حوزه‌های علوم دینی تقوا است، افزود: اول باید تقوا باشد و سپس به دنبال علم و آداب معاشرت و موارد لازم پس‌ازآن برویم و خمیرمایه طلبگی تقوا و سیر و سلوک است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی با اشاره به اینکه طلاب باید در دوران تحصیل در حوزه علمیه تمرین تقوا و بندگی خداوند متعال را داشته باشند، خاطرنشان کرد: انسان‌های مؤمن نسبت به خداوند متعال برترین حب و محبت را دارند و باید طلبه‌ای را تربیت کنیم که پولکی و متکبر نباشد و دلسوز دین مبین اسلام باشد و سوز دین را بر سوز شخص و زندگی و همسر و فرزند ترجیح بدهد و سوز دین در اولویت برنامه‌هایش باشد.

وی با بیان اینکه مسؤولیت‌ها و پست و مقام‌ها فانی هستند و آنچه برای انسان باقی می‌ماند، تقوا و بندگی خداوند متعال است، گفت: برخی تا پست و مسؤولیت دارند محبوب جامعه هستند و اما بعد از کناره‌گیری از پست کمتر کسی تحویلشان می‌گیرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه ملاک برتری از سوی خداوند متعال تقوا و بندگی است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی یک استثنا در سوز دین و حساسیت نسبت به دین مبین اسلام هستند و دغدغه جدی دین را دارند.

وی با انتقاد از اینکه روحانی خبره و اهل‌فن در عرصه هنر نداریم، گفت: از بس‌ که هنر را در قالب دین ندیده‌ایم تصور داریم که هنر ابتذال است و به دنبال آن نمی‌رویم و این‌یک ضعف است برای ما که باید این ضعف برطرف شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی با بیان اینکه روحانی هنرمند در حوزه‌های علمیه نداریم، افزود: باید روحانی انقلابی هنرمند تربیت کنیم تا در مواقع نیاز از آن بهره ببریم و یک‌قلم، نوشته و یا مطلب در سطح فضای مجازی بیش از دو برابر یک کتاب نوشته‌شده مخاطب دارد و باید در جامعه امروز با توجه به عدم حضور فیلم‌نامه‌نویس متعهد به دنبال تربیت این عنصر باشیم.

وی با اشاره به اینکه طلبه هنرشناس، اهل‌فن برای بیان دین در قالب زبان هنر نداریم، تصریح کرد: گاهی یک شعر چند بیتی اثر آن از چندین منبر و سخنرانی بیشتر است و دشمن را بیشتر ضربه می‌زند و تاروپود دشمنان را بر باد می‌دهد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به «طرح بینات» گفت: هدف طرح بینات این است که حوزه‌های علمیه اثرش به 50 پایگاه فرهنگی اطرافش برسد و مسجد، هیئت، کانون‌های فرهنگی، مجموعه‌های ورزشی نیز از آثار حوزه علمیه بهره‌مند شوند.

وی افزود: طلبه سطح‌های مقدمات باید نسبت به اطراف خود خاصیت داشته و مفید باشد تا بتواند در آینده تبلیغی هم موفق واقع شود؛ اگر می‌خواهیم جبهه دین تقویت شود باید طلاب علوم دینی را از ابتدای حضور در حوزه علمیه به تبلیغ عادت دهیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha