پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم هفتمین شب درگذشت مرحوم آیت الله حائری شیرازی(ره)

حوزه/ استاد حوزه با اشاره به این مطلب که مرحوم آیت الله حائری شیرازی بیان و بنان بود، ایشان را صاحب صفات متعالی یک عالم از جمله عمل گرا بودند و حکمت و معرفت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری امشب در مراسم بزرگداشت آیت الله حائری شیرازی که از سوی آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام کاظم(ره) برگزار شد گفت: پیامبر اکرم(ص) حدیث شریفی بیان کردند، مبنی بر اینکه به سراغ عالمی بروید که پنج صف خوب را در خود دارد.

وی افزود: در این حدیث آمده است که این عالم باید چند ویژگی داشته باشد؛ نخست اینکه شما را از کبر به تواضع، از ریا به اخلاص، از رغبت به دنیا به زهد و از دشمنی به نصیبت و از شک به یقین رهنمون می سازد.

خطیب حوزوی تصریح کرد: به جرات می توان بگویم که مرحوم آیت الله حائری شیرازی چنین عالمی بودند و افرادی که در محضر ایشان بودند این مساله را به خوبی گواهی می کنند که ایشان تا چه حدی از عرفان، علم و اخلاق و... بود.

وی یادآورشد: مرحوم آیت الله حائری شیرازی اهل بیان و بنان بود؛ ایشان به شدت اهل عمل بود و آن قدر زهد و تقوا داشتند که حتی در زندان نیز شکنجه گر ایشان به مرید ایشان مبدل شد.ایشان معرفت دل و حکمت داشت که باید الگویی برای همه طلاب ما باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت:امام حسن عسکری(ع) دوران پر مشقتی را سپری کردند و حتی برخی از شیعیان ایشان نیز در خصوص امامت ایشان و فرزندشان شک کردند که با معجزات ولایی این شک به یقین مبدل شد.

وی تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) در باب دوران پس از غیبت بیان می کنند، اگر علمایی که راه دین را به مردم در این سخت می آموزند نبودند قطعا بسیاری ار مردم مرتد می شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha