شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید ابوالفضل کاظمی

حوزه/ مسئول دفتر وقف و امور موقوفات حوزه علمیه خراسان با اشاره به ثبت نام بیش از۱۷ هزار متقاضی ورود به حوزه در سال ۹۶، گفت: امیدواریم سال آینده کمیت بیشتری در جذب طلبه داشته باشیم تا بتوان پاسخگوی متقاضیان ورود به حوزه خراسان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید ابوالفضل کاظمی، مسئول دفتر وقف و امور موقوفات حوزه علمیه خراسان در نشستی که تعدادی از خیرین با مدیر حوزه علمیه خراسان داشتند، با اشاره به ثبت نام بیش از 17 هزار متقاضی ورود به حوزه خراسان برای ورود در سال تحصیلی ۹۶، ابراز کرد: از آنجا که به برکت وجود مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشتاقان ورود به حوزه علمیه خراسان زیاد است، در عین حال،  با توجه به  محدودیت مکانی، امکان پذیرش همه متقاضیان نیست.

وی با اشاره به وجود 200 هزار رقبه وقفی در کشور که به حوزه های علمیه مربوط است، گفت: بهره برداری از منابع پایدار عظیم موقوفه با تشکیل کارگروهی برای احیای آن لازم و ضروری است.

مسئول دفتر وقف و موقوفات حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: در حال حاضر در این حوزه 41 پروژه فعال در دست اقدام داریم که با توجه به پیش رو بودن جذب طلبه در اسفند ماه 96 لزوم و ضرورت ساخت و در اختیار قرار دادن مکان هایی به عنوان مدرسه علمیه مورد تاکید است.

وی با اشاره به پروژه های ساخت مدارس علمیه در حاشیه شهر مشهد که تحویل حوزه علمیه است، اظهار کرد: امیدواریم سال آینده کمیت بیشتری در جذب طلبه داشته باشیم تا بتوان پاسخگوی متقاضیان ورود به حوزه علمیه خراسان بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha