چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام صادقی با بيان اين‌که حضرت معصومه(س) جلوه اي از وجود حضرت فاطمه(س) است، گفت: امروز بارگاه ملکوتي و مطهر کریمه اهل بیت(س) همچون خورشيدي در عالم تشیع مي درخشد و همواره فيض بخش و نورافشان دل ها و جان هاي تشنه معارف حقاني است.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: حضرت معصومه(س) از نظر علمی شخصیتی بسیار والا داشتند.

وی با بیان این که شهر مقدس قم پایگاه علم، اجتهاد و معنویت است، افزود: وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) سبب شد که قم به پایگاه علم و معنویت و مرکز تشیع تبدیل شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که کریمه اهل‌بیت(ع) دارای جایگاه و شخصیت والایی هستند، اظهار داشت: کریمه اهل‌بیت(ع) افزون‌ بر اینکه برای مردم قم و ایران خیر و برکات زیادی دارند به واسطه این که شهر قم حجت برای جهانیان است، از این رو می‌توان گفت وجود ایشان برای همه مردم جهان خیر و برکت دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عصمت را یکی از ویژگی های برجسته حضرت معصومه(س) عنوان کرد و گفت: آن حضرت به «معصومه‏» ملقب نبود و امام رضا(ع) لقب معصومه را به ایشان داد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که انسان‌ها برای رسیدن به کمال باید از الگوهای شاخصی بهره مند شوند تا بتوانند در زندگی به موفقیت‌های خوبی دست یابند، گفت: دختران و زنان جامعه در زمینه‌های مختلف عفاف و حجاب، پاکدامنی و کسب مدارج علمی از حضرت معصومه (س) الگوبرداری کنند تا با رسیدن به کمال در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

وی با اشاره به این که حضرت معصومه(س) با عبودیت و بندگی خالصانه نزد پروردگار توانست به جایگاه والای معرفت برسد، عنوان کرد: دختران و بانوان جامعه نیز با الگوگیری از ایشان می‌توانند در این مسیر گام بردارند تا رضایت خداوند متعال را کسب کنند و بر این اساس آنان باید در الگوگیری از این بانوی بزرگوار مصمم‌تر باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، تقوا، پارسایی، بردباری، پاکدامنی، صبوری و استقامت را از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت فاطمه معصومه (س) عنوان و بیان کرد: این بانوی بزرگوار به کریمه اهل‌ بیت(ع) مشهور هستند که این مهم نشان‌ دهنده عظمت و مقام والای ایشان است.

حجت الاسلام صادقی افزود: بعد از فاطمه زهرا(س) از جهت گستردگى شفاعت، هیچ کس و حداقل هیچ بانویى به شفیعه محشر، حضرت معصومه(س) نمى‏ رسد که امام به حق ‏ناطق، حضرت جعفر صادق(ع) در این رابطه مى‏ فرماید: با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت مى‏ شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ادامه داد: علما و بزرگانی که ما از وجود آن ها متنعم هستیم و به‌ عنوان رهبران فکری، دینی و عقیدتی مردم به شمار می روند در کنار مرقد نورانی آن بانوی مکرمه رشد و پرورش یافته اند.

وی با بیان این که بانوان و دختران جوان جامعه برای حرکت در مسیر صحیح زندگی نیازمند الگو هستند، گفت: دختران جامعه اسلامی ما باید با شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) بیشتر آشنا شوند و سیره او را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين‌که حضرت معصومه(س) جلوه اي از وجود حضرت فاطمه(س) است، گفت: امروز بارگاه ملکوتي و مطهر کریمه اهل بیت(س) همچون خورشيدي در عالم تشیع مي درخشد و همواره فيض بخش و نورافشان دل ها و جان هاي تشنه معارف حقاني است.

وی با بيان اين‌که حضرت معصومه(س) همنام حضرت فاطمه زهرا(س) است، تصريح کرد: در اين نام رازها نهفته است و يکي از آنها پيشي گرفتن از رقباي خود در علم و عمل و ديگري جلوگيري از ورود شيعيان به آتش دوزخ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha