پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پیوند آسمانی

حوزه/مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همایش «پیوند آسمانی» با شرکت زوج‌های جوان طلبه این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام امیری محمد امیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: همایش «پیوند آسمانی» با شرکت 58 زوج جوان طلبه در بجنورد مرکز استان برگزار شد.

وی افزود: همایش «پیوند آسمانی»، «ویژه ازدواج طلاب و روحانیون جوان حین عقد»، با حضور 58 زوج طلبه حین عقد برگزار شد که 47 زوج از اهل تشیع و 11 زوج از اهل سنت بودند.

حجت‌الاسلام امیری تصریح کرد: ارتقای بینش و بصیرت نسبت به سیره و سبک زندگی ائمه اطهار(ع)، هدایت افکار طلاب جوان در مسیر آرمان‌های اسلام و تحکیم بنیان خانواده، ترویج فرهنگ و ارزش‌های معنوی ازدواج در میان طلاب و الگوسازی و آرمان آفرینی با ارائه الگوهای برتر از اهداف برگزاری این همایش بود.

وی به اهمیت مسئله ازدواج در اسلام اشاره کرد و گفت: در اسلام و نزد خداوند هیچ بنایی محبوب‌تر از بنای ازدواج و تشکیل خانواده نیست؛ بنابراین کسانی که این امر مهم را انجام دهد؛ محبوب خداوند هستند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه محبت به خانواده از اخلاق انبیا است، اظهار داشت: رسول اکرم (ص) فرمودند: اگر خداوند خیر دنیا و آخرت کسی را اراده کند به او قلب خاشع، زبان ذاکر، قدرت تحمل در مشکلات و همسر مؤمنه عنایت می‌کند.

وی با بیان اینکه علاقه و احترام زن و شوهر باید دو طرفه باشد، افزودند: زنان با یاری کردن شوهران خود در مسائل گوناگون جهادی بزرگ انجام می‌دهند به همین دلیل است که علامه طباطبایی فرمود همسر من در ثواب نوشتن تفسیر المیزان شریک است.

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به اینکه خانواده‌های روحانی باید الگویی مناسب برای دیگر خانواده‌ها باشند، خاطرنشان کرد: در تمامی مسائل مانند حجاب، نحوه زندگی، نحوه برخورد بین زن و شوهر و دیگر مسائل خانواده یک روحانی باید الگوی دیگران باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha