جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه تمسک به قرآن، امام و ولی‌فقیه فتنه را مهار می‌کند، گفت: با بستن بازار و راهپیمایی کار درست نمی‌شود و این کارها برخلاف مصالح اسلام و انقلاب است و کسانی که قانون‌شکنی می‌کنند، ذهن مردم را از مسائل اصلی دور و منحرف می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله 9 دی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با گرامیداشت یوم‌الله 9 دی اظهار داشت: روز 9 دی روز پایبندی به قوانین الهی، شنیدن سخن رهبری و میثاق با ولایت است.

وی افزود: یوم‌الله 9 دی یادآور تجدید میثاق امت اسلامی ایران باارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت است که خود حاصل ژرفای بصیرت و آگاهی ملت ایران در دفاع از ساحت سیدالشهدا (ع)، عزاداران حسینی، نظام و ولایت‌فقیه در مقابل فتنه گران و هتاکان به حریم خاندان عصمت و طهارت و اصل ولایت‌فقیه بود که برای همیشه در تاریخ این سرزمین جاودان خواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به یوم‌الله 9 دی‌ماه سال 88 گفت: نهم دی‌ماه متعلق به شخص و یا جناح خاصی نیست و یوم‌الله انقلاب اسلامی ایران است.

وی در ادامه با اشاره به اعتراضات و تجمعات اخیر گفت: امروز هرگونه تجمع غیرقانونی برخلاف مصالح کشور است و نباید از راه‌های غیرقانونی به دنبال احقاق حقوق خود بود.

امام‌جمعه بجنورد افزود: با بستن بازار و راهپیمایی کار درست نمی‌شود و این کارها برخلاف مصالح اسلام و انقلاب است و کسانی که قانون‌شکنی می‌کنند، ذهن مردم را از مسائل اصلی دور و منحرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه حق را باید از راه و مسیر درست خود گرفت، اظهار داشت: در فتنه 88 عده‌ای قانون را شکستند و فتنه درست شد و امروز هم دشمن می‌خواهد فتنه جدید درست کند و مردم را به خیابان‌ها بکشاند، بنابراین لازم است قانون را به‌عنوان فصل الخطاب قبول کنیم.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: فتنه جدید این است که دشمن می‌خواهد نارضایتی مردم زیاد شود و با کشاندن آن‌ها به خیابان٬ فتنه دیگری رقم بخورد، ازاین‌رو مسئولان باید با برنامه‌ریزی فتنه‌ها را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید برای برطرف کردن مشکلات مردم تلاش کنند، گفت: مردم خوب و صبوری داریم، بنابراین باید هر چه می‌توانید برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش کنید٬ چرا که نظام بر پایه حضور مردم تداوم پیدا می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نطفه فتنه در قانون‌شکنی‌ها بسته می‌شود، افزود: در فتنه سال 88، حرمت و قداست قانون پایمال شد و فتنه شکل گرفت، اما یکی از مصادیق روشن تقوا قانون مداری است، پذیرش قانون در اسلام ریشه دارد و در نگاه دین٬ قانون‌شکنی ظلم به خود و جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون ستون فقرات و فصل الخطاب رهبر جامعه دینی است، اظهار داشت: کسی که قانون را می‌شکند و با سخنان خود در جامعه انحراف ایجاد می‌کند٬ او خلاف قانون عمل کرده است و باید حق را از مسیر قانونی خودش گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در سال 88 مشکل اصلی کشور قانون‌شکنی بود که هنوز هم آثار آن در گوشه و کنار کشور دیده می‌شود، اکنون باز هم دشمن امیدوار است که بتواند فتنه دیگری راه بیندازد.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان ناراضی کردم مردم از نظام است، تأکید کرد: باید مردم و مسئولان در این زمینه هوشیار باشند، چرا که مسائل اخیر در حقیقت فتنه جدید است، این فتنه‌ها را با مدیریت درست باید پیشگیری کنید.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرا کنیم تا دشمن نتواند در ما تأثیر منفی بگذارد، خاطرنشان کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران باید مردم و طبقه‌ای را که تحت‌فشار مسائل اجتماعی و اقتصادی هستند مدیریت کنند تا صبر آن‌ها تمام نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha